op goed geluk naar kroatie

• hilde

wij willen misschien volgende week met de caravan op de bonnefooi naar noord kroatie aan te rijden.

wie heeft hier ervaringen mee in het hoog seizoen.

of heeft dit ooit gedaan.

en wat is de makkelijkst route naar kroatie met de caravan.

op naar de uitdaging nog nooit met de caravan weg geweest. en ook nooit in kroatie geweest.

sterker moeten nog een caravan kopen.

kortom een vakantie met uitdagingen

dus alle tips zijn welkom.

heb al veel gelezen op het forum

• André

Hallo Hilde,

Wij zijn ook altijd op de bonnefooi naar Kroatië geweest en is ons goed bevallen.

Ik had toen ook nog nooit met een caravan gereden.

Maar had wel ervaring met vrachtwagen en trekker-oplegger.

Als je echter nog een caravan moet kopen, weet dan wel wat je koopt!

Wees zeker dat de caravan 100% in orde is anders zou ik er niet aan beginnen.

En dan heb je zeker een uitdaging.

Wij rijden altijd via Duitsland A3 - Munchen - Salzburg, hier tussenin overnachten we altijd, dan Via Villach - Lublijana - Koper .

Je kan ook na Villach via Italie rijden, via Udine en Triëst, In Triëst borden volgen naar Capodistria.

Wij gaan meestal naar Bi-village in Fazana, vlakbij Pula.

Ruime camping aan zee met 3 zwembaden, altijd plek, ook zonder reserveren.

Leuk voor de kinderen en schoon sanitair. en met de ANWB campingcard 10% korting.

Prettige vakantie gewenst !

• André

Nog even een tip !

Probeer de tunnels vrijdags en in het weekend te vermijden !

4 uur stil staan is géén pretje.

• hilde

dank je voor de tips

fijn om te weten dat dit mogelijk is

met de caravan kopen kijken we wel uit. ik probeer er 1 uit te zoeken die gekeurd is.

eventueel nog tips voor een caravan aanschaffen zijn ook welkom.

of moet ik daar voor op een ander forum zijn?

• JaPa :o)

Hilde,

Misschien moet je dan wel hier zijn:

http://www.caravan-forum.nl/

JaPa.

• hilde

nou de ontdekkings toch gaat gebeuren.

we hebben een goede caravan op de kop weten te tikken.

met keurings raport en twee nieuwe banden.

we vertrekken zondag 18 juli

nu nog even goed dit forum door spitten voor goede tips.

misschien iemand een tip waar we zeker niet naar toe moeten op de camping in istrie

• Norbert

Dit willen velen niet horen, maar als je niet van massa toerisme houdt dan moet je niet naar de volgende campings:

1. LANTERNA (erger als Lanterna kun je het niet maken en ook niet vinden, de herrie van het animatie programma is 's avonds over de hele camping te horen). Je moet er van houden zullen we maar zeggen.

2. Bijela Uvala (als je van veel herrie van jeugd houdt, moet je daar zijn).

3. Park Umag (in feite slechts een groot grasveld, grootste deel is zonder schaduw en je staat boven op elkaar, weinig gezelligheid te vinden en zeer kleine plekken).

De overige campings zijn nog immer groot en in mijn ogen te massaal, maar net iets minder als de eerste drie.

Camping Medullin kent veel schaduw, je staat altijd vlak aan het water en al mogen de voorzieningen dan niet helemaal hypermodern zijn, je hebt niet het idee dat je in een enorme mensenmassa zit.

Ook Porto Sole is nog wel te doen, veel schaduw door de vele bomen.

Funtana is ook een stuk kleiner en kent niet de herrie van Lanterna en Park Umag.