Klopt, onze eerste camping was in Ptuj. Helaas was het weer niet zo mooi en hebben we nauwelijks buiten gezwommen.
Wel leuk was dat er op zondag een echte zwemwedstijd was in het 50-meter bad. Twee van mijn dochters zitten zelf ook op wedstrijdzwemmen en wilden dat wel zien.
Jouw tip om in de haven te gaan kijken en boeken, is een hele goede. Wanneer je dat aan het eind van de dag doet, zie je de boten terugkomen. Je krijgt dan ook een idee van hoe vol zo'n boot is en hoe de sfeer aan boord is. Al kan je het met enkele gasten altijd treffen (of juist niet).
In het hoogseizoen had ik al diverse verhalen gehoord van volgepropte boten, herrie en slecht eten. Dus toen we vorig jaar in de meivakantie de kans hadden (en de kinderen inmiddels oud genoeg waren voor een lange boottocht) hebben we het eens geprobeerd.
Die luidsprekers kwam de hele dag rustige muziek uit. En er werd regelmatig wat in het kroatisch, duits en engels verteld.
Dat mijn kinderen het eten niet lekker vonden, had ik al rekening mee gehouden door een flinke tas met belegde broodjes en limonade mee te nemen.
Wat me eigenlijk het meest tegen gevallen is, waren die saaie, kale eilanden ;-)