Autocamp Peros

• Jan

Sinds een paar dagen lees ik alle vragen en antwoorden op dit forum. Wij gaan al een paar jaar met de caravan naar Kroatië Ook dit jaar zijn wij weer voornemens naar Kroatië te rijden. Vertrek 24 augustus.

Wij zijn steeds in Istrië geweest en willen nu eens een kijkje gaan nemen in Dalmatië. De camping die wij op het oog hebben is Autokamp Peros in Nin nabij Zadar. Surf al weken op het net om meer informatie over deze camping te vinden.

Zo zou deze geen 60 maar 120 staanplaatsen hebben. Ook heb ik gehoord dat er overlast zou zijn bij het uitgaan van de disco van camping Zaton Holiday Village.

Is er iemand die er kort geleden is geweest en/of meer informatie voor mij heeft?

Is route Nürnberg-Regensburg-Passau-Wels-Graz-Maribor-Zagreb-Zadar (E65) de kortste/beste/makkelijkste route?

Groetjes,

Jan.

• Bo

Hoi jan,

Als ik het goed heb is dit de camping die voor de deur ligt van camping Zaton

waar wij altijd heen gaan.

Dus net voor de eerste slagbomen van camping Zaton, aan de rechterkant.

Volgens mij kunnen dat nooit 120 plaatsen zijn, want het is een vrij kleine camping met weinig schaduw en wat kleinere plekken.

Maar ik zou me kunnen vergissen natuurlijk.

Verder kan ik je geen echt oordeel geven over de kwaliteit, maar zeker is wel

dat als disco Saturnus van camping Zaton leegloopt, dat allemaal langs deze camping de openbare weg opgaat.

Wel wordt dat altijd door bewakers e.d. in goede banen geleid.

Op camping Zaton hebben we nooit enige last van dit gebeuren.

de route die je aangeeft rijden wij zelf ook altijd, en is op een stukje Slovenie na

bijna allemaal snelwegen en toltunnels/wegen.

Is volgens mij de snelste route.

Minder druk ook dan via Villach.

Zelf vind ik het stuk duitsland het meest saaie van de rit , maar de aankomst op de

camping maakt alles weer goed.

De directe omgeving is niet bijzonder, maar de zee en de omliggende gebieden

lenen zich perfect voor leuke uitstapjes.

Prettige vakantie, en een veilige terugkomst toegewenst.

Bo

• Jan

Beste Bo,

Dank voor de informatie. Het is juist dat Peros en kleine camping is, maar ergens las ik dat de eigenaren in 2006 grond hadden gekocht voor uitbreiding naar 120 staanplaatsen. Iedere nacht om 04.30 wakker worden van joelende jeugd lijkt me niets. (Ik ben mijn eigen tijd nog niet vergeten hoor, maar 3 weken lang).

Weet jij of iemand anders een leuke camping onderweg. Tot Nürnberg ben ik aardig bekend. Daarna wordt de route nieuw voor mij. Er moeten wel honden op de camping mogen. (twee).

Groetjes,

Jan

• Bas

Hoi wij rijden deze route ook en overnachten geregeld in Oostenrijk op camping Almtal in Pettenbach. Als we er 2 dagen op rijden. Bij 3 dagen stoppen we eerder. Mooie camping, ons hondje (1tje maar) mag gewoon daar komen en mag ook in het restaurant mee. Leuke speeltuin voor de kinderen. Wel een stukje van de snelweg af, maar dat vinden wij niet erg. Ligt ongeveer op de helft van de reis. Wij rijden naar Seline, 40km ten noorden van Zadar.

Vorig jaar alleen niet rustig geslapen omdat 1 van de vaste gasten zijn stacaravan was afgebrand en er uit voorzorg 3 brandweer corpsen waren opgetrommeld. Schade bleef gelukkig beperkt tot het totaal uitbranden van 1 (onbewoonde)caravan en schade aan 2 naastgelegen caravans. Maar verder echt heel rustig. ;-)

• Jan

Hoi Bas,

Bedankt voor je informatie. Een stukje terug op Overnachten op de weg naar Kroatië, gaf Anne een goede tip voor campings onderweg. Op deze site vind je vele campings onderweg in heel Europa en Almtal staat daar ook aangegeven. Ik wil deze site nog even herhalen.

users.pandora.be/leo.huybrechts/snelweg.htm

Groetjes,

Jan

• Bas

Ik zag deze ook staan. Is inderdaad wel handig, maar wij hebben ook altijd nog de ANWB camping gids bij ons. Ook hebben we eens op de Donau camping in deggendorf (D) gestaan (deze stond ook op die site), maar kan me deze niet meer goed herinneren. Langs de Donau zijn zowieso veel campings te vinden.