NP Kornatie

• hugo

In één van de laatste berichten las ik eigenlijk veel negatiefs over het NP Kornatie.

Aangezien wij in september vanuit Brodarica een dagtocht zouden willen doen naar deze eilandengroep met een plaatselijke booteigenaar krijgen wij nu de nodige twijfels.

Is deze excursie écht zo saai en is er écht zo weinig te beleven?

Wie kent er alternatieven? Er liggen nog wel wat eilandjes buiten de kust van Sibenik-Split, maar zijn deze de moeite?

Alle tips zijn welkom!

• Taita

Ik denk dat ‘saai’ een kwestie is van persoonlijke smaak. Ik vind het NP Kornati persoonlijk prachtig. Rustig, ruig. Maar mensen die een dierentuin zoeken zijn daar wel aan het verkeerde adres…

• Taita

Ja, en nog een aanvulling. Ik heb zelf een pesthekel aan georganiseerde tours….

• Guy

Dan ben je zeker met een eigen boot gegaan,Taita?Rust heb je blijkbaar niet op de georganiseerde tochten.Ik heb ook een hekel aan georganiseerde tochten.Ik zie ook regelmatig georganiseerde groepen door Cres slenteren:stoppen..foto maken..verhaaltje van de gids en dat herhaalt zich steeds.Net een kudde schapen.

Maar goed,ieder zijn meug en leve de vrijheid.

• Taita

Inderdaad kom ik er het liefst met een eigen boot. En voor die toeristen boten heb ik twee opties:

1 - Met een grote boog eromheen…

2 - Torpedo's…

Ieder het zijne…. ;-)

• hugo

wat een antwoorden! wat ben ik nu veel wijzer geworden?

heeft er soms iemand écht een antwoord op mijn vraag of suggesties.

een forum is er in de eerste plaats om mekaar te helpen met “ nuttige info ”.

ik wacht met spanning hierop!

• alma

wij hebben deze tocht vorige week gedaan het is mooi wat je ziet maar je zit wel een hele dag op een boot en dat vonden wij te lang .

• Guy

Dit zijn de eigen ervaringen.Ik kan niet voor jou denken.Het is aan jou om te beslissen of je er wel of niet heen gaat.Mijn suggestie zou zijn:als je aanneemt wat voor antwoorden uit eigen ervaring zijn gegeven en je er geen bezwaar in ziet,ga dan rustig.De antwoorden zijn wel gegeven om je te helpen een nuttige beslissing te nemen.Als je de zoekfunktie van dit prikbord gebruikt zal je waarschijnlijk nog meer vinden over de Kornati.Succes!

• Guy

Kijk ook even verder bij Pirovac.Daar gaat het ook ondermeer over de Kornati.

• maarten

Het is net wat je zelf mooi vindt. Wij zijn er twee keer geweest, de boottocht duurt inderdaad een hele dag. Je wordt zeker in het hoogseizoen met veel meer mensen op een boot gepropt dan toelaatbaar is. De eilanden zijn droog,dor,kaal een veelal een grote steenmassa. Net de sahara alleen dan met dor gras en hier en daar een boompje of struik. Ja en dan is de keus aan de mensen zelf. Wat vindt jij mooi??