hoeveel kilometer rijden jullie op de eerst dag.
dan heb ik enig idee of we er 2 of 3 dagen over doen naar istie
ik persoonlijk vind het pretiger om secundair te rijden. is dit om te doen naar kroatie?
Eerste dag, 800 tot 900 kilometer. Hangt ook af van waar je vertrekt. Meestal rijdt men tot zuiden van Duitsland, voorbij Munchen. Hang ook af van waar je moet zijn in Kroatie.
Secundair rijden : zelf zou ik dat niet doen. Wat ik wel zou doen is het rustiger aan doen en in bv 3 dagen rijden.
Secundair rijden : vb van Amsterdam naar Rovinj 1400 km waarvan slechts 440 snelweg duurt zo maar eventjes 21 uur. Tel daarbij nog de nodige pauses en je komt al gouw aan 24 uur en meer rijden. Bovendien is het risico op ongevallen groter, en je verbruikt zal ook hoger liggen. Ik zou dan kiezen in drie keer te rijden en minder uren in de auto te zitten. ‘s ochtends na een rustig ontbijt te vertrekken, via de snelwegen, en ’s avonds niet te laat ergens te overnachten.
Hoi Guy
ja dat doen we ook de heenreis,maar Hilde vroeg hoelang iemand er over doet om in Istrie te komen,maar terugreis gaan we wel via Villach maar dan op een Donderdag en we vertrekken daar weer op een Maandag.
heb je op Journaal die files gezien bij de tauern? hebben we een keer meegemaakt het was smoorheet en we hadden toen nog 3 jongere kinderen
vreselijk.
wij wonen in helmond bij eindhoven, en willen naar het noorden van kroatie istrie.
rijden op een zondag morgen vroeg aan.
en willen dan tussen 14.00 en 15.00 van de weg af.
heb hier op het forum al gelezen om niet in het weekend door de tunnel te gaan vandaar dat we zondag vertrekken.
volgens mij moet het wel in 2 dagen te doen zijn
Hilde,
In 2 dagen is het zeker te doen. Als je bijvoorbeeld van Helmond naar Novigrad zou rijden met een auto zonder caravan, dan zou je daar ca.15 uur over doen. De afstand is dan 1242 kilometer. Je kunt natuurlijk ook een overnachting doen. Dan zou je eventueel in een ontbijtpension http://www.hausheimat.com
in Wagrain in Oostenrijk kunnen overnachten. Dat is van Helmond af 902 kilometer, en daar doe je dan ongeveer 10:45 uur over. Als je daar om 15:00 uur in de middag wilt zijn, dan moet je s'morgens om 04:15 uur uit Helmond vertrekken.
Een fijne vakantie toegewenst door:
JaPa.
Omdat ik in je laatste reactie lees dat je met de carravan reist, moet ik zeker 2 dagen aanbevelen, anders wordt het wel een monsterreis.
Als je met 2 chauffeurs rijdt zou het wel sneller kunnen.
Wij rijden al vele jaren het traject “net boven de Moerdijk” tot Rijeka = 1400 km in 1 dag. Met 1 chauffeur.
Onder normale omstandigheden is dat een reis van ongeveer 16 uur maar met files komt daar wat bij. De zaterdag hebben we altijd gemeden maar ook op andere dagen kan het misgaan en het max naar Rijeka voor ons is 20 uur.
Het is natuurlijk heel persoonlijk hoe iemand rijdt, graag en zonder problemen lange afstanden doet.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?