1ste vakantie naar Kroatie met klein kind... tips

• Judy

Dat zijn nog eens handige tips!

Wat bedoel je trouwens precies met buggy op opvouwbaar kinderstoel doet wonderen?

Verder ligt er al een zwembadje klaar om mee te nemen, dus daar hadden we al aan gedacht ;) Olvarit gaan waarschijnlijk ook wel mee, maar we kijken wel of we het nodig hebben.

Onze dochter loopt nog niet, dus ik denk dat de waterschoentjes niet echt nodig zijn, en voor zover ik weet; ook nog niet in maat 18 te krijgen…..helaas..

Grote supermarkten is een geweldig iets voor een mama :)

Bedankt voor de goeie tips!

Groetjes,

Judith.

• Robert

Als je krap zit in je auto hoeft een zwembadje ook niet mee hoor. Die zijn volop te verkrijgen in de supermarkt voor zeer weinig geld. Voor 100 kuna (zo'n 13 Euro) heb je al zwembadjes met fontein (aan te sluiten op tuinslang), schaduw e.d.. Voor een paar Euro heb je al eenvoudigere zwembadjes.

In principe heb je bar weinig nodig uit Nederland, tenzij je misschien bepaalde medicijnen gebruikt of verslaafd bent aan drop :)

En wat uit eten gaan betreft: je kan ook de kinderwagen gewoon aanschuiven aan tafel. Met een goede slap (bijvoorbeeld een harde slap van plastic met zo'n opvanggedeelte, in Kroatie te verkrijgen bij de DM drogist) kom je heel ver.

• Anne

Judy, je kunt de kleine eventueel ook in de buggy laten zitten met een slabbetje om, zoals Robbert ook al schreef. Ik heb een opvouwbaar kinderstoeltje gehad, maar omdat je alles wel kan meeslepen, bleef die tijdens de vakantie thuis.

Volgens mij krijgen jullie een prima vakantie , we hebben onze kinderen ook van jongs af aan meegenomen naar de camping en dat ging harstikke goed.

• wil

oh vergeet jij nooit iets uit te zetten? en met kleine kinderen moet je oppassen je wil niet graag zien dat ze ziek worden jij bent een volwassenen dat kind niet.

• wil

oh mark heb je de andere reacties ook al gelezen? ben toch niet de enigste over het drinkwater he. groetjes

• Guy

Toch heb ik op het prikbord nog geen reaktie's gevonden van mensen die ziek

zijn geworden door slecht water.De smaak en kwaliteit hangt ook veel af van de plaats waar je bent.Op Cres bvb. hoef je je echt geen zorgen te maken:prima water

uit een goed bewaakt zoetwatermeer.Posedarje waar ik binnenkort weer zit haalt zijn water uit de Zrjmanja.Misschien tocht iets beter dan water uit de Maas.

• Mark

wil schreef:

>

> oh vergeet jij nooit iets uit te zetten?

Daarom herinner ik je eraan…

• Mark

Heb de reacties gelezen, Wil. Nog niets gelezen over welke vreselijke ziektes je van het drinkwater in Kroatie kunt krijgen. Misschien heb jij wat bronnen voor mij?

• ellen

De eerste keren dat mijn kinderen meegingen naar Kroatie waren ze net/bijna 1 jaar.

De potjes fruit vielen in de smaak; groente niet. Maar dan kookte ik zelf even wat of kregen ze een dubbele portie fruit.

Kinderstoelen in een restaurant heb ik er nog nooit gezien. Daarom hadden wij een opblaarbaar kussentje bij ons. Samen met een tuigje of ring-sling (= soort draagdoek) zat ons prinsesje prima vast op haar kussentje ;-)

Wat drinkt ze meestal?

Verse melk smaakt daar héél anders. Onze kinderen lusten het niet.

De verschillende limonades en sappen vinden ze heerlijk.

Water drinken we gewoon uit de kraan; ook de kleinsten. Nog nooit diarree oid gehad. We lopen wel met flesjes rond, maar die vullen we bij de kraan ;-)

• Carla

Wat Ellen zegt doen de Kroaten dus ook :-).. gewoon een flesje met kraanwater vullen. Ook die van ons zijn van kleins af aan ‘opgegroeid’ met Kroatisch kraanwater. Inmiddels zijn ze 27 en 26 jaar en het is nooit een probleem geweest.

Zorg wel dat je iets bij je hebt om op haar hoofd te zetten, zodat ze beschermd is tegen de zon. Tevens moet je haar regelmatig insmeren… óók als ze in de schaduw zit.

Over het algemeen vinden ze de pap (Cokolino), die in de diverse supermarkten te koop is heerlijk!

Eigenlijk hoef je tegenwoordig niets meer van hier mee te nemen, alles is daar verkrijgbaar.