1ste vakantie naar Kroatie met klein kind... tips

• wil

Het gaat er ook niet om welke ziektes je kan krijgen, ik zeg alleen maar dat het beter is om met kleine kinderen even op te passen met water in vreemde landen. Zeker als ze nog zo klein zijn ze loopt nog niet eens ik heb zelf twee kleindochters en ik zou ze ook niet uit de kraan laten drinken. Want het is niet leuk als zo'n kleintje aan de dunne gaat, dan kan je je vakantie gedag zeggen. Ik kom er al 21 jaar en ik drink nog steeds geen water uit de kraan.

Wou het hier bij laten de hartelijke gtoeten van mij Mark.

• ineke

Onze kinderen zijn inmiddels ook de potjes olvarit ontgroeid, (11 en 14 jaar) maar ik weet nog wel, dat de potjes destijds grover van structuur waren als bij ons…….Ik nam altijd een potje dat geschikt was voor een “jongere”doelgroep…..

• Judy

Bedankt voor de vele reacties!

De drinkwaterdiscussie ga ik even laten voor wat ie is… je kunt in hele vele landen drinkwater gewoon uit de kraan drinken, maar het smaakt lang niet altijd zo lekker (gewenning) als in ons eigen landje… vandaar dat we ook standaard op vakantie uit “ de fles” drinken… dus ook onze dochter. Toch bedankt voor de tips, want hoe dan ook wil je echt geen “ dunne” op vakantie! (ors gaat wel voor de zekerheid mee!)

Als jullie nog leuke tips hebben op het gebied van dagtochtjes hoor ik het graag!

Groetjes!

• Chaja

Beste Judith,

Ik kwam in deze discussie omdat ik zocht naar de beschikbaarheid van pampers in Kroatië. Wat ik even aan iedereen kwijt wil: better safe then sorry (hoop dat de spelling correct is, Mark). Of je water drinkt uit de kraan in Kroatië moet je zelf weten. Ik drink alleen het lekkere water van Nederland uit de kraan verder koop ik water. Ik ben in vele landen geweest en daardoor nooit ergens last van gehad. Ik kom al 20 jaar in Kroatië, wij zeilen daar altijd.

Istrië is hartstikke mooi, geniet er van en als je kindje iets niet lekker vindt, pech gehad, volgende dag probeer je iets anders. Mijn zoon is nu bijna 9 maanden en eet met de pot mee (naast zijn eigen “potje”). Hij zal ook scampi krijgen en steenmosselen, waarom niet?

Judith, koop de lonely planet, daar staan een heleboel leuke weetjes in en geniet van je vakantie. Hoe meer zorgen je je maakt, hoe moeilijker het wordt.