Veiligheidsvesten

• Theo

Wie kan mij advies geven?

In september vliegen wij naar Treviso alwaar wij een auto huren om naar en in Istrie te rijden. Ik heb begrepen dat er in Kroatie nogal vaak gecontroleerd wordt.

Zijn reflecterende veiligheidsvesten en een gevarendriehoek ook verplicht voor toeristen? Het is nogal lastig meenemen i.v.m. de beperkt toelaatbare bagage in het vliegtuig. En in de huurauto zullen zij niet liggen, neem ik aan.

• peter

Het lijkt mij heel aannemelijk dat de verhuurder van de auto zorg draagt voor de vestjes en gevarendriehoek.Maar ook reserve-lampjes horen standaard in de huurauto aanwezig te zijn. Als je een bromfiets huurt neem je toch ook niet je eigen helm mee???

• Norbert

In Italië zijn ze verplicht dus die liggen 100 % zeker in de auto. De boete op het niet hebben van die vestjes is in Italië vrij pittig, dus men zorgt er wel voor dat alles aanwezig is. Kan natuurlijk nooit weg om het even te controleren (net zoals de krik, de wielmoersleutel en de reserveband).

• alaan

Ok, ik ga ook vanuit Treviso naar Istrië in september en ging er eigenlijk van uit dat ik de vestjes mee moest nemen, maar mogelijk niet nodig. Is goed bericht !!

• Mark

In het verleden bij Hertz in Italie gehuurd. Daar was een vest aanwezig.

• alaan

Ok, bednkt, ik heb ook bij Herz (Treviso) gehuurd. Zou dus goed moeten zitten.

• soniake

Wat ik wou weten is of je met een in Italie gehuurde auto in Kroatie mag rijden ?

alaan schreef:

>

> Ok, bednkt, ik heb ook bij Herz (Treviso) gehuurd. Zou dus

> goed moeten zitten.