Reis van Groningen naar Trogir/ID Bosnie

• Eduard

Hallo allemaal,

Ik ga de 24e van juli naar Kroatie, het wordt de eerste keer. Ik heb al enige malen op routenet en andere sites een routeplanning gemaakt, toch zie ik van mensen die naar het lijkt deze reis al vele malen gemaakt hebben tips en opmerkingen over de reis. Wij zijn van plan om via neurenberg passau linz/wels graz maribor zagreb te gaan. Routenet geeft aan dat we Groningen - Trogir in 15.22 uur kunnen doen!!

We zijn van plan om te overnachten in Graz dan door te rijden naar de plitvice meren, hier ook 1 overnachting of in Split en dan naar Trogir. Na een week verkassen we naar Porec.

Ik heb op het forum al vernomen dat de nederlandse ID kaart gewoon te gebruiken is voor Kroatie, alleen wij willen ook een dag naar Dubrovnik en dan komen we door Bosnie, lukt dit ook met ID?

Verder nog iemand tips voor mij in de omgeving Trogir of evt Porec op het gebied van goede restaurants/bars/clubs etc, of must do's..

Verder las ik ook nog dat je via het web alvast een kaart voor de tauerntunnel kan kopen, wat is hier het voordeel van(dat je sneller door kan rijden)

Alvast bedankt

Eduard

• ineke

Hoi,

Wij eten vanaf 25 juli waarschijnlijk weer bij Hoteli Trogir.Aan de rand van het oude centrum. Als je de grote parkeerplaats afgaat, het voetgangersbruggetje over en dan rechts….als je daar bent, wijst het zich vanzelf!!!!! In het oude centrum is veel te doen,voor al in juli/augustus bijna elke avond livemuziek……….Verder schijnt er een discotheek te zitten als je richting Sibenik rijd….(mmar wij zijn veertigers met kids,dus gaan niet naar een discotheek)

Ik heb geen idee of je met je id-kaart door Bosnie kunt, zou je even kunnen navragen bij de Bosnische ambassade?!

Veel plezier….en misschien zien we elkaar op het terras in Trogir!!!!

• Jo

Dat ticket voor de Tauerntunnel is enkel voor personenwagens, zonder vouwwagen of caravan, voor zover ik weet.

Restaurant Leut in Porec vonden wij niet slecht.

Met onze Belgische ID-kaart gaan wij gewoon naar Bosnië.

• Guy

Een geldige nederlandse ID.kaart is ook geldig als inreisdocument voor Bosnië-Herzegovina.

• Carla

Hoi Eduard,

In nog geen 15,5 uur van Groningen naar Trogir rijden lijkt mij lichtelijk optimistisch :-), zo niet godsonmogelijk. Óf je moet alle rustpauzes schrappen en laag kunnen vliegen. Wij wonen in het zuidelijkste puntje van Nederland, zitten meteen op de Duitse Autobahn, en kunnen inderdaad, onder de meest gunstige omstandigheden, in 15 uur naar Split rijden. Ook onze vriend doet dit, die hier net over de grens, op Duits grondgebied woont. Dit kun je in het hoogseizoen echter zonder meer vergeten!

Een kaart voor de Tauerntunnel heb je niet nodig wanneer je over Passau, Graz, Maribor naar Lucko rijdt. De Tauerntunnel ligt op de A10 door Oostenrijk. Of wil je op de terugweg de A10 pakken?

Wanneer je in Split bent kan ik je restaurant Fife aanbevelen. Heerlijk eten en niet duur. Het is makkelijk te vinden: als je op Riva (de boulevard in het centrum) staat, ga je met je gezicht naar zee en je rug naar de terrassen staan, volg dan de boulevard aan je rechterhand tot in de bocht, aan de rechterkant zie je dan Fife liggen.

• ineke

Vanaf Groningen is het inderdaad erg snel……maar dat was volgens mij ook de berekening van routenet?! Dat zijn de tijden zonder rusten,tanken etc. Wij rijden vanaf Apeldoorn zo'n 16-17 uur, maar dan moet je 's nachts rijden…….En dan nog, vorig jaar reden we er 24 uur over…….Ik ga je adres ook maar meenemen, want we zullen vast wel weer een dag in Split doorbrengen, al was het maar voor de mc Donalds. Onze dochter gaat al een aantal jaren, 1x per vakantie naar de mac in Split, heerlijk op de bankjes er voor haar Happy Meal nuttigen…….Tsja, ieder zo zijn favoriete restaurant

• Carla

Ineke,

Mocht je eens ‘in de geest van je dochter’ mee willen doen en niet uitgebreid willen tafelen… Als je van Riva de Marmontova omhoog loopt richting de McDonalds, dan kom je ongeveer halverwege de Marmontova, aan je linkerhand, een klein zijstraatje tegen. Aan het eind van dat straatje loop je recht tegen de zaak op waar ze de beste en lekkerste lepinje met cevape verkopen! Aanrader! :-)

• ineke

Okee, geweldig!!!! We gaan weer op onderzoek uit!!!!

• Theo

Carla, wát is in vredesnaam lepinje cevape?

• Carla

Hahahaaaa, ćevapi (oftewel ćevapčići) zijn gehaktrolletjes en lepinja is een plat broodje waar ze op (of eigenlijk, tussen) gaan. Lekker met uitjes en/of ajvar, al naar gelang je eigen voorkeur.