Plitvice

• Guy

Groot gelijk, Essie.laat je niet bang maken en een tekentangetje hoor ook gewoon in een EHBO-setje.Probeer 2 dagen uit te trekken voor Plitvice want het is echt prachtig en dat kon je al een beetje zien op de mooie foto's van ellen.Een eventueel goed overnachtingsadres bij een nederlandse vrouw : mirjanarapaic@hotmail.com.Prettige vakantie en geniet van het wondermooie Plitvice

• Marko

Dan moet ik toch concluderen dat 40 jaar Kroatië ervaring wel een heel wankele basis blijkt te zijn. Even goed: proficiat met je jubileum!!

• Anne

De mens lijdt nog het meest, van datgene wat hij vreest ;-)

Natuurlijk moet je niet onnodig risico willen lopen en alert blijven, maar om me nu over elk mogelijk gevaar zorgen te moeten maken.

Als we in Nederland of waar dan ook een boswandeling maken, let ik erna wel extra goed op meegelifte beestjes.

Ik ga ook zwemmen in zee ( al plassen daar de vissen in ) en schudt mijn schoenen niet uit, omdat er misschien wel een schorpioen in kan zitten.

Wow ik leef eigenlijk best wel gevaarlijk, maar leef nog steeds !

• ellen

Ook standaard in je rugzak, hoort zo'n zuigapparaatje te zitten. Waarmee je gif van wespen ed. uit een steekwondje kan halen.

Bij mij zit in datzelfde doosje ook een klein tekenlepeltje: http://www.teekweg.nl/tickedoff.htm

Samen met een blikje met verschillende pleisters en een paar pijnstillers het standaard EHBO-wandel-kit :-)

• ellen

Dinsdag had mijn dochter van 7 jaar geholpen met het tuin-snoei-afval in de groene kliko te stoppen. En jawel, 's avonds een mini-teekje bij haar oksel.

Geen nood, gewoon even weghalen met een tekenlepel en de komende weken het plekje even in de gaten houden.

En dat terwijl wij beslist niet in een bosrijke omgeving wonen; om het dorp is alleen maar industrie of water….

• JaPa :o)

Daar gaan we weer!

JaPa.

• Marko

Kan ik me helemaal in vinden, ofschoon mijn “allergische” reactie op Guy's redeneertrant en zijn reactie daar weer op misschien anders doen vermoeden ;-).

• Marko

Is zeker waar, niet alleen in bosrijke gebieden, ook in struikgewas of gewoon in de tuin kun je tekenbeten oplopen. Dat laatste is voor wat betreft de vraagstelling echter niet aan de orde.

Maar ik geloof dat ik maar moet ophouden over dit onderwerp voordat ik (nog meer) beschuldigd word van onnodige bangmakerij. 't Was maar een onschuldig, heel vrijblijvend advies…..;-)