leuke markt(en) omgeving Istië

• margaret

Hallo allemaal,

A.S.dinsdag gaan weer op weg naar camping Polari voor zéér waarschijnlijk weer een heerlijke vakantie. Ik kijk vaak op deze startpagina en mijn complimenten hoor. Iedere keer haal ik er wel weer iets uit wat voor ons van belang is. Wat ik nog niet tegengekomen ben en wat voor onze 14jarige dochter op dit moment belangrijk is, is of er in de omgeving van Istrië ook markten zijn. Dan bedoel ik dus een markt waar ze ook kleding verkopen. Heeft iemand tips?

groetjes Margaret

• Jan

Hallo Margaret,

In 2006 hadden wij onze standplaats op Park Umag. Van hieruit bezochten wij diverse plaatsen in Istrië. In Umag Centrum kom je via de parking en touristische straatjes op een kleine markt waar dagelijkse behoeften worden verkocht ( groenten, fruit). Zo ook kleding. Ook in Pula is er zo'n markt. Je moet dit niet vergelijken met een markt in Spanje.

Als je vanuit Rovinj naar Pula gaat is er in Bale direkt rechts af een heerlijk hotel/ restaurant tegenover het voetbalveld waar je een heerlijk kopje koffie kan drinken.

Het dorpje Bale is ook leuk om te bezoeken. Voor de kerk rechts is een heel goedkope supermarkt. Ook op het pleintje kan je een heerlijk kopje koffie drinken.

Misschien zij er markten ala Spanje en weet iemand anders hier iets over.

Een prettige vakantie.

Jan

• Jo

Moeilijker te bereiken vanuit Istrië maar wij hebben al twee keer de markt bezocht (op de heenreis) in Ljubljana. Die is wel groot.

• agnes

hallo

de 1e dinsdag van de maand is er in pazin een hele grote markt met van alles en nog meer

een stuk het binnenland in

staan borden aan de weg richting rijeka

ongeveer 45rijden

is de moeite waard

succes aggie

ps in elk plaatsje is er natuurlijk marktjes en kraampjes

• margaret

Bedankt voor de antwoorden, waarschijnlijk zullen we die in Pazin gaan bezoeken en ja er zijn overal leuke marktjes en kraampjes maar na 4 jaar kraampjes en winkels in Rovinj,Porec enz. wil mijn dochter ook graag eens ergens anders heen.En pubers kun je maar beter een beetje tevreden houden nietwaar.

Iedereen die nog op vakantie gaat:een hele fijne vakantie toegewenst!

groetjes Margaret

• wil

In Zminj zijn is er ook een markt moet je alleen even kijken wanneer die er is ik dacht dat hij op een woensdag heb even gekeken is op iedere woensdag en je kan lekkere pizzas eten bij pizzaria orchidea. eigenaar is Klaudio Follo http://www.vacasol.nl/Kroatie/Istrie/ kijk even hierop