route naar camping Zaton

• Carla

Ooooh, daar sta ik, eerlijk gezegd, van te kijken. Tot voor kort zag u niets in die alternatieve, vignetvrije routes door Slovenië. Vanwaar die ommekeer?

• JaPa :o)

Carla,

Op veelvuldig verzoek heeft deze plaatsgevonden, maar alleen de snelste route richting Zaton, en de route van Trieste en Kozina naar Pasjak/Rupa. Ik was daar niet zozeer tegen, maar waarom zou je een boete van € 800,00 riskeren voor een bedrag van € 35,00, vandaar mijn scepsis over de vignetvrije routes in Slovenie.

JaPa.

• Carla

Er is geen reden om zo sceptisch te zijn. Wanneer deze routes niet deugdelijk waren zouden ze niet aanbevolen worden op de officiële website van de HAK en daarnaast tevens door diverse instanties o.a. in Italië en Tsjechië. De ANWB zou dit ook behoren te doen voor haar leden. Een boete van € 800 kun je overigens alleen oplopen door een falsificaat of een ondeugdelijk tweedehands vignet te gebruiken. Op het gebruik maken van vignetplichtige wegen, zonder dat je in het bezit bent van een vignet, staat een boete van € 300. Het is dus zaak om je onderweg niet te verrijden. De afstand van Italië naar Istrië is echter niet zo groot en dus ook niet de kans dat dit eventueel gebeurt.