Is er al ervaring met de alternatieve route door Slovenie?

• Lisjuh

Ik ben benieuwd of er al mensen zij die de alternatieve route gereden hebben. Ook wil ik graag weten of het goed te doen is met een caravan?

• Jan

Ook ik ben hier in geïnteresseerd. Wij vertrekken op 25 augustus richting Zadar, ook met de caravan. Mijn geplande route is via Regensburg-Passau-Weis-Graz-Maribor-Zagreb-deA1/E65 afzakken naar Zadar. Ik rij met een caravan van 2.30 breed en 7.70 lang. Normaal(andere jaren) via Villach-Karawanketunnel geen probleem.

Het gaat ook niet om € 35,- voor het vignet, maar als dit voor een paar kilometer is, kan je via een andere route ( misschien wel mooier) ook in Kroatië komen. Aan de andere kant moet je het ook een beetje zakelijk bekijken. Heen en terug met een caravan achter je “kont”, kost misschien toch meer aan bezine/diesel bij meer kilometers op de “vignet vrije wegen”.

Maar JaPa weet denkelijk wel het verschil aan kilometers tussen de VIGNETwegen en de Niet Vignetwegen.

We wachten op antwoord, Groetjes Jan

• JaPa :o)

Jan,

De vignetvrije route via de 433, de 229 en de E59 in Slovenie is 11 kilometer langer dan de standaard route. Alleen weet ik niet of die wegen met een caravan goed te berijden zijn. Van Graz naar Zadar zou standaard 450 km. zijn met een rijdtijd van 7:20 uur, en vignetvrij zou het 461 km. zijn met een rijdtijd van 8:02 uur.

Ik ben ook erg benieuwd naar de ervaringen van de vakantiegangers die deze “vignetvrije” route gaan of hebben gereden.

Allen een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

• Yvon

Via Triëste naar Istrië moet toch vrij gemakkelijk tolvrij gedaan kunnen worden, of vergis ik me daarin?

Ik neem niet aan dat de Slovenen de tolvrije route aangeven, het zal dus wel zoeken worden?

We gaan morgen op weg en zullen zondag kijken of het lukt.

Groetjes Yvon

Yvon,

Ook aan die zijde schijnt een tolvrije route te zijn richting Rupa.

JaPa.

• Norbert

Trieste Pula kan via Buzet of anders via de kustweg bij Trieste naar Koper naar Kastel of de overgang bij Portoroz.

Zou dit niet op zaterdag proberen, kan wel eens heel erg druk zijn.

• Lisjuh

Ik heb hier de sites met de alternatieve routes. Ook wij rijden Graz-Maribor-Zagreb. Je rijdt dan maar ongeveer 50 km door Slovenie.

http://www.ed-jamas-shop.at/img/right/SlowenienUmweg.pdf

http://www.hak.hr/media/44448/karta%20slovenijafinal.jpg

Ik ben echt benieuwd naar de ervaringen.

Lisjuh,

Die links waren al eerder op dit prikbord geplaatst!

Maar een keer teveel kan nooit nooit kwaad.

JaPa.

• karel

Is ook mogelijk gewoon een vignet te kopen.

Wegen zien er steeds beter uit.

We gaan er steeds sneller doorheen en willen dat ook naar ons geliefde kroatie maar als er betaald moet worden is er een probleem.

Lekker over de snelweg.

Ook niet meer door Ljubljana trouwens.

Is wel veel controle in Slovenie of je een vignet hebt.

Prettige vakantie

• wil

Maar om er nou 35 euro voor te vragen aan mensen die er maar twee of 4 uurtjes door rijden is wel erg veel doe zo als in oostenrijk per tien dagen.

of verkoopr gewoon je vignet als je wer thuis komt.