Is er al ervaring met de alternatieve route door Slovenie?

• ellen

Oostenrijk rij ik ook in een paar uur doorheen. Meestal 1x een pauze op een parkeerplaats. Zelfs tanken doen we daar niet.

Maar dat kost me voor heen- en terugreis totaal 42 euro! (route Passau-Maribor)

• Jo

Over Slovenië maakt men nu inderdaad grote heibel. En als je eens goed rekent is Oostenrijk net zo duur, of duurder. En de kilometers snelweg zijn daar ondergeschikt aan. Door beide landen ben je op een paar uur doorheen.

Slovenië betaal je per half jaar. Wie dus zoals wij een keer in mei en een keer in september gaat zal doorheen Slovenië nog goedkoper af zijn dan door Oostenrijk.

• JaPa :o)

Jo,

En wij zijn wat het vignet betreft nog voordeliger uit omdat het jaarvignet vanaf december 2008, 14 maanden geldig is.

1 x in December 2008

1 x in Mei 2009

1 x in Oktober 2009

1 x in December 2009

Dan weer:

1 x Mei 2010

1 x oktober 2010

1 x December 2010

1 x mei 2011

Enz. enz, dat is dan € 13,75 per keer., dus waar praten we over nietwaar!

Dat zijn dus steeds 4 vliegen in 1 klap.

JaPa.

• Mark

Tuurlijk JaPa, we gaan 3 keer per jaar naar Hr…….

99% van de vakantiegangers komt er een maal per jaar of minder. Dan is 35E veel geld, zeker als snelwegen nog niet af zijn; enfin zie een eerder mailtje van mij.

helaas vooor jou loopt het jaarvignet van 1december t/m 31 januari (met een jaar ertussen). Je kan er helaas maar 3x per jaar gebruik van maken.

Mark,

Dat zou dus betekenen dat als men op 28 december 2008 een jaarvignet koopt, dat deze dan maar geldig is tot 31 januari 2010. Dat zijn dus geen 14 maanden!

Een jaarvignet gekocht in maart 2009 zou dan ook maar geldig zijn tot 31 januari 2010. Als dat zo zou zijn is dat pure oplichterij. Volgens mij is de geldigheid 6 maanden vanaf de datum van aankoop voor een halfjaarvignet, en 14 maanden vanaf de aankoopdatum voor een jaarvignet. Maar wie het zeker weet mag het zeggen!

En net zoals je zegt, is € 35,00 voor een retourtje door Slovenie erg veel geld, en niemand doet er wat aan. Lang leve EUROPA!

JaPa.

• Mark

4. What types of vignettes will be available and what will be their prices?

Pursuant to the text of the Act proposed by the Government of the RS, a half-year vignette (valid for six months from the date of purchase) and an annual vignette (linked to a calendar year) will be available.

van: http://www.cestnina.si/?id=80600

* Yearly vignette for the current year will be valid from 1 December of the previous year to 31 January of the next year (total of 14 months).

http://www.cestnina.si/?id=19766&lang=2

• W.Thielen

Hallo Allemaal,

De regel “als je een paar keer per jaar ga wordt het per keer voordeliger” ga helaas niet voor iedereen op.

Ook wij gaan soms 4 soms 5 maal per jaar naar Kroatie maar we gaan 1 maal met eigen auto en de andere keren vliegen we naar Treviso en van daar uit met een huurauto. Wij zijn dus genoodzaakt ( als er geen vignet op de voorruit zit van een eerdere huurder ) om iedere keer een half jaar vignet te kopen.

In ons geval zou een 10 daagse vignet net zoals in Oostenrijk voordeliger zijn.

Nog een paar weken en dan “mogen”we weer.

Groetjes Wim en Inge

www.dracevac.nl

Mark,

Deze informatie is mij ook bekend. Ik heb zelfs de informatie in foldervorm ontvangen aan de tolpoorten dit jaar. Maar ik ben wel benieuwd hoe dit zich in de toekomst zal ontwikkelen.

JaPa.

• dieuwertje

Hallo Jan,

Wij hebben op camping Sirena gestaan, honden worden toegestaan ze mogen

alleen niet de zee in.

Verder v.w.b. de camping mooi en schoon sanitair, wij stonden 3 caravans vanaf

zee en vonden het een super plek, voor kinderen is er niet zo veel te doen

maar als ik zie in welke tijd jullie gaan, zullen jullie daar geen behoefte aan hebben, wij ook niet maar ik vermeld het maar even, verder vonden wij Novigrad heel gezellig gingen meestal hier eten en na die tijd bij de ijsboer aan de haven lekker bakkie cappucino drinken, zoals hun zelf ook zeiden spreken een beetje nederlands klonk wel leuk want als ze ons aan zagen komen vroegen ze dat al.

Het is 1450km rijden en dat vinden wij ook ver genoeg, als je zuidelijker gaat zal het best ook wel mooi zijn, wij hebben het erg naar ons zin gehad mooi weer lekker dicht bij zee, lekker eten ja wat moet je dan nog meer verlangen niks toch, wij wensen jouw in ieder geval een hele fijne vakantie en geniet ervan,

Elly en Wout

• alaan

Hopelijk starten die terugkomers dan een niew draadje, want hier zouden de reacties moeilijk terug te vinden zijn………Ik ben ook benieuwd naar de route vanaf Triëst. Wij doen die route op 6 september a.s.