Koud 's nachts in Istrië?

• Marinka75

Hallo!

Over tien dagen vertrekken wij naar Istrië.

We kamperen in een tent en hebben een kleine van 1.5 jaar bij ons.

Kan iemand me vertellen of het er 's nachts in augustus erg koud is? Dekens en pyamaatjes mee of juist het tegenovergestelde: de ventilator.

Groeten,

Marinka

• Astrid van den E.

Hallo Marinka,

Wij zijn in Istrie ( Vrsar ) geweest van 30 juni tot 20 juli en het was er enorm warm. Zo zal dat ook in augustus het geval zijn onder normale Kroatische weersomstandigheden. Wij hebben in een vouwwagen gekampeerd en hebben twee ventilatoren gebruikt. Het is er s,nachts dus beslist niet koud. Maar voor zo'n kleintje zou ik niets aan het toeval overlaten en toch maar het een en ander meenemen. Zoveel ruimte zal dat niet schelen, toch??

In ieder geval een fijne vakantie toegewenst!!

groeten van Astrid

• Jan

In 2004 op Vestar In Rovinje gestaan met een caravan. s' Avonds alle ramen open en alles door laten waaien. s' Nachts de dakluiken open. Geen probleem met slapen. Normaal met pyama.

In 2006 op Park Umag in Umag gestaan. s' Avonds alle ramen open en alles lekker door laten tochten, maar toch s' nachts een te hoge luchtvochtigheid om de dakluiken open te laten. In deze periode kan je normaal slapen. Voor een kind van anderhalf jaar geldt hetzefde als op warme dagen als in Nederland.

Koude nachten van 10*gr hebben wij nog niet meegemaakt. Dus het zal van de ventilatie van de tent en de luchtvochtigheid van dat moment afhangen.

Lekker pyamaatje meenemen en als het te warm is, lekker in het luiertje laten slapen.

We gaan dit jaar ook weer naar Kroatië en slapen ook weer met of zonder pyama naar gelang de temperatuur.

De mening van en Oma en Opa van vier kleindochters, van 11 tot 3 jaar.

Groetjes, Jan

• Jo

Vorig jaar in september hebben we toch een paar dagen slecht weer gehad met overdag temperaturen van amper 14°. Kan, denk ik, ook in augustus voorvallen.

• Filippo

wij zijn vorige week weer thuis gekomen vanuit Rovinj.We hebben drie weken gekampeerd in een tent en ik moet zeggen dat het de laatste week( vanaf ong. 16 juli) s'nachts behoorlijk koud was en met name woendag de 20e toen was er feest op de camping was het s'avonds maar 12 gr.Rovinj ligt toch maar een paar km onder Vrsar.

Groete van Filippo

>

> Hallo Marinka,

>

> Wij zijn in Istrie ( Vrsar ) geweest van 30 juni tot 20 juli

> en het was er enorm warm. Zo zal dat ook in augustus het

> geval zijn onder normale Kroatische weersomstandigheden. Wij

> hebben in een vouwwagen gekampeerd en hebben twee

> ventilatoren gebruikt. Het is er s,nachts dus beslist niet

> koud. Maar voor zo'n kleintje zou ik niets aan het toeval

> overlaten en toch maar het een en ander meenemen. Zoveel

> ruimte zal dat niet schelen, toch??

> In ieder geval een fijne vakantie toegewenst!!

>

> groeten van Astrid

• Norbert

Marinka,

De afgelopen jaren was Juli immer de warmste maand en kenmerkte Augustus zich door overvloedige regenval, zeer lage temperaturen en dan is kamperen geen lolletje meer.

Ik weet niet wat het dit jaar gaat worden, maar als het weer gaat zoals de afgelopen 4 jaar dan zal het tussen 4 en 10 augustus beginnen met regenen en dat gaat dan door tot eind augustus. Mocht dat zo zijn zorg dan dat je warme kleding bij je hebt, want aangenaam zal het niet zijn.

Uiteraard hopen we dat we dit jaar nu eens geen regen krijgen en dat het gewoon warm blijft. Momenteel zitten we ver boven de 30 graden overdag en halen we 's nachts nog steeds ruim 20 graden.

Kortom, mocht het weer goed blijven dan heb je niets te vrezen, maar aangezien een gewaarschuwd mens voor twee telt zou ik toch maar wat warme kleding, een regenjas en een parapluie meenemen, just in case.

• CS

Agelopen zaterdag een overnachting in Vrsar gedaan op de camping in een tentje.

Was gewoon een normale temperatuur, maar je hebt wel pyama of slaapzak nodig.

Daarvoor in Starigrad-Paklenica gestaan; echt harsikke heet, zelfs om 1 uur als je buiten de tent zat was je aan het zweten…