eiland Hvar

  • hugo

    reeds eerder vroeg ik om info over het eiland Hvar.

    helaas kwam er weinig of géén reaktie.

    ik ben nog steeds op zoek naar leuke plekjes op Hvar,

    volgende week zijn we weg, na eerst enkele dagen Dubrovnik nemen we de

    kustwek om in Drvenik de veerboot te nemen naar Hvar, waar we eveneens enkele

    dagen blijven om daarna de ferry naar Split te nemen, ook in deze regio (Sibenik)

    blijven we nog wat rondhangen.

    Alle tips zijn nog steeds welkom.

    Thanks

  • KiCo

    Hallo Hugo,

    Stari Grad vind ik een prachtig plekje. Hier zijn vele kleine gezellige straatjes waarlangs je kan kuieren.

    Ook Hvar stad is mooi en levendiger dan Stari Grad.

    In de omgeving van Sibenik moet je zeker Krka bezoeken. Trogir is een must, Primosten is leuk en nog meer.

    KiCo

    www.croatia-hrvatska.com

  • Guy

    En als je toch richting Dubrovnik gaat maak dan beslist een zijsprongetje naar Mostar.

  • Frits

    Ik ben er vele malen geweest, een schitterend eiland hoor. De plaats Hvar is mondain en richt zich ook op de luxere tourist. Leuk om daar te kijken en beken te worden. Ik houd meer van Starigrad, meer authentiek, rustiger en gezelliger zonder het mondaine gevoel. Loop vooral eens door de straatjes achter de haven/baai. Mooi, terug in de tijd en alsof er de laatste eeuwen weinig is veranderd.Ga eens lekker eten bij Juri Produn, ook in een van de achterafstraatjes, absoluut een van de betere restaurants op het eiland. Ook bij Eremitaz aan de overzijde (per taxi bootje bereikbaar of de baai rond lopen) kan je voor een goede vismaaltijd in sfeer aanschuiven. Vergeet niet Hectorovitc te bezoeken in Starigrad. De plltsjes Vrboska met een klein eilande in de haven en Jelsa zijn het bekijken waard zeker als je dit combineert met een terrasje. Een tripje naar Zavala aan de andere kant van het eiland is ook de moeite waard, met een prachtig vergezicht op Korculaveel plezier daar.

  • Frits

    Ja en als je naar Mostar gaat, rij je al langs Pocitelj, een schitterend osmaans stadje, gerestaureerd na 1991 in oorspronkelijke tijd. Ben je een kampeerder? dan vind je in het centrum van Blagaj een minicamping aan de rivier met een restaurant aan de overkant. vreselijk aardige eigenaars en zijn pas deze zomer begonnen. Overigens is in Blagaj ook een schitterend huis van een turkse vorst te bezichtigen, dit ligt aan de oorsprong van de rivier. vanuit hier is het nog geen 30 minuten naart Mostar.

  • tewe

    Hallo Hugo

    Wij zijn dit jaar voor de tweede keer op het eiland Hvar geweest.

    Wij hebben daar op camping Holiday dicht bij het plaatsje Jelsa gestaan.

    Wij waren met een auto met caravan en het is ons beide jaren prima bevallen op deze camping. Ook het stadje Jelsa is gezellig en beslist de moeite waard om eens rond te kijken.Zelf vind ik Jelsa mooier dan Stari Grad.

    Natuurlijk is de stad Hvar ook een mooie plaats waar het goed toeven is.

    Verder vind je langs de kust echt nog mooie strandjes waar weinig mensen komen. Verder als aanrader : Huur eens een bootje en vaar zelf eens langs de kust en de verschillende kleine eilandjes.

    Groeten Willy

  • Els

    Wij kampeerden twee weken geleden 3 nachen op deze camping in Blagaj en zijn er met veel spijt vertrokken…

    De camping noemt “River camp Aganovac”. Het was er gewoon zalig.

    Aan de overkant van de rivier is naast het restaurant ook een “café”.

    Daar gingen wij ‘s avonds ons borreltje loza drinken (aan 1/2 euro ’t stuk!)

    De uitbaters van de camping zijn super-vriendelijk. De zoon spreekt vrij goed Engels, met vader converseerden we via gebaren.

    Ook de mensen in de winkeltjes in het dorp zijn heel vriendelijk.

    Vanop de camping is het even de brug over en dan heb je twee kleine winkeltjes waar je brood en zo kan kopen.

    In het centrum zijn er nog een paar winkeltjes, café's en een bakker.

    Geen bakker zoals bij ons maar een bakker met enkel ovenvers brood.

    Aan de bron van de Buna vind je nog verschillende restaurants.

    Vanaf de camping is het maar even lopen tot aan de bushalte.

    Daar kan je de bus naar Mostar nemen.

    En… volgend jaar gaan wij terug langs op deze camping.