Vignet Slovenië met kortere geldigheidsduur

• Carla

Janez Janša heeft, na een bijeenkomst van de Sloveense overheid, verkondigd dat Slovenië, naast de vignetten met een geldigheidsduur van een jaar en half jaar, een vignet in zal moeten voeren met een kortere geldigheidsduur. De bedoeling is dat dit nieuwe vignet in de loop van 2009 ingevoerd zal worden.

• JaPa :o)

Carla,

Dat zou voor vele Kroatiegangers een goede oplossing zijn.

JaPa.

• Norbert

Dat zou een leuke zijn !

10 dagen voor 35 euro

half jaar voor 50 en heel jaar voor 60 of zoiets dergelijks. Zou me niets verbazen (lol).

De Slovenen kunnen het geld veel te goed gebruiken, dus ze zullen wel iets leuks verzinnen dat je uiteindelijk toch net zoveel betaald als nu.

• JaPa :o)

Norbert,

Zo slim zullen ze toch niet zijn daar in Slovenie!

JaPa.

• Lipik

Lap, je gaat nog (bijna) gelijk krijgen ook Norbert !

Ik lees zojuist iets op de HRT (voor zover google vertaal rijkt) dat als er een 10-daag vignet komt dat volgens de Slovenen niet goedkoper zal zijn en minimum 15 euro gaat kosten !

Dus voor de meesten onder ons die niet binnen de 10 dagen terug zijn komt dat op 30 euro (minimum) of bijna zoveel als een halfjaarvignet. Als je dus binnen de zes maand 2 keer naar Kroatie gaat zal je beter zo eentje kopen.

Dus, alle tol bij elkaar 35+6.5+9.5 (taueren+karavanken) = 51 + 100 diesel = pakweg 300 euro aan diesel en tol h/t. Vliegtuigtickets komen zo dicht in de buurt…

• Lipik

..nog vergeten, het vinet voor Oostenrijk : +7,60 (of meer naargelang verblijfsduur).

• Carla

Daarnet las ik op Vecernji een soortgelijk verhaal. 't Zal mij benieuwen of Slovenië dit er wel door krijgt in Brussel. Kan het me haast niet voorstellen. Vliegen is voor mij vooralsnog een stuk voordeliger! :-)

• Bo

Vliegticket is al stukken goedkoper !

In hoogseizoen van Amsterdam naar Zadar (via Zagreb) kost een retourtje !!! nog geen 243 euro.

Met Croatia Airlines (zie cheaptickets.nl)

Het is dat mijn caravan en rubberboot niet meekunnen als handbagage, anders

wist ik het wel.

Groetjes,

Bo

• Norbert

Je kunt ook met HLX naar Rijeka en wanneer je daar een beetje vroeg reserveert kun je voor minder dan 50 euro op en neer.

Ryanair vliegt ook, maar dan wel naar treviso, zadar, pula of Split (men schijnt de vertrek velden aan te gaan passen).

En voor die prijs hoef je het helemaal niet te laten. Ik vlieg volgende week naar Sevilla in Spanje, retour, voor de volledige prijs van 28 euro ! Daar kan geen auto tegen op.

Men geeft regelmatig gratis tickets weg en dat kun je bijhouden door je gewoon te abonneren op hun nieuwsbrief. Meestal veel onnodige info, maar de gratis tickets zijn altijd heel interessant.

• Bo

Het wordt nu echt tijd dat mijn dieseltje op kerosine gaat rijden, schijnt vele malen

goedkoper te zijn.

Ga ook een aanvraag doen om voor mijn VW Transporter luchtbelasting te mogen betalen in plaats van wegenbelasting !

groetjes Norbert,

Bo