Vignet Slovenië met kortere geldigheidsduur

• John

HLX? Die kende ik nog niet! :)

Even een hypothetische zoek gedaan:

“Do, 23.07.09 7:00 - 8:30 Non-Stop 29,99 € ”

Totaal zou het voor 4 personen all-in op € 237 komen. Enkele reis.

Want er komt nog € 118 vaste kosten bij.

Heen en terug: € 571.

Tja, voor een gezin natuurlijk minder handig en slechts een tikkeltje goedkoper dan de 2x ongeveer € 300 met de auto en de vrijheid die we dan in 4 weken hebben te gaan en staan waar we willen.

Nee, wat Slovenie ook gaat rekenen, de weg naar Rijeka ligt voor ons denk ik wel weer vast zoals elk jaar. ;)

• Carla

Ryanair vliegt nog niet op Split, Norbert, maar wel op Pula en Zadar. Op Zadar echter alleen vanuit Dublin en Londen en op Pula alleen vanuit Londen. Dat schiet dus niet echt op. Voorlopig houden we ‘t dus maar gewoon bij de ’Duitse Vleugeltjes', voordelige tickets en aantrekkelijke acties.

• Norbert

Er gaan hier al geruchten dat Ryanair gaat uitbreiden, dus ook van andere steden vliegen op Kroatië, maar welke dat gaan worden is nog niet bekend.

Het is jammer dat je bij Ryanair maar 6 maanden vooruit kunt boeken, want momenteel zijn die vluchten nu nog 0 euro. Incl. belasting komen ze dan op 35 euro voor een retourtje naar Treviso vanaf Weeze (Dusseldorf).

Maar het is waar, Kroatië is zeer slecht bereikbaar met openbaar vervoer of via de lucht. Het is onbegrijpelijk dat de regering en de regio's de bereikbaarheid niet stimuleren.

• Carla

Ik zal Ryanair in de gaten houden. Een vlucht Maastricht>Split lijkt me helemaal niet gek :-) . 't Zou een mooie concurrentie zijn waar het Köln/Bonn betreft. Ik vraag me echter af of Split, met name in het hoogseizoen, nog meer vluchten c.q. maatschappijen aan zou kunnen. Tenslotte moeten ze het hebben van die ene, zéér korte :-) :-( , start- en landingsbaan.

Tot op heden heeft Ryanair slechts drie bestemming vanaf Maastricht-Aachen Airport en daar vallen geen bestemmingen in Kroatië onder. Een vlucht naar Treviso is voor mij niet echt een optie, Zadar zou nog enigszins gaan. Zolang ik echter met German Wings nog steeds (zeer) voordelige vluchten rechtstreeks naar Split heb, ben ik ook tevreden :-)

Dat je bij Ryanair maar 6 maanden vooruit kunt boeken vind ik geen bezwaar. ‘t Is leuk en fijn wanneer je voor zo’n bedrag op ieder willekeurig moment gewoon een paar daagjes op en neer kunt. Laten we wel zijn voor dat bedrag kun je binnen Nederland niet eens per trein je familie, elders in dit Kikkerlandje, bezoeken. Op zich waanzin dat vliegen tegenwoordig voordeliger is dan reizen per auto, bus en/of trein.Bovendien win je ontiegelijk veel tijd.

• peter

“in de loop van 2009”?? Waarom het ik het gevoel dat het dus NA het toeristenseizoen, dus ergens oktober 2009 wordt…

• Carla

Janša en consorten hebben de Europese Commissie vandaag geantwoord géén vignet met een kortere geldigheidsduur in te zullen voeren!

• Guy

Misschien moet de EU de subsidie voor de uitbouw van hun wegennet maar stopzetten.

• Bo

Ja, dat lijkt me een goed idee.

Ik krijg bij veel meer zaken het idee dat we geplukt worden voor iets wat we zelf allang betaald hebben.

Bo

• oeps

inderdaad, ook wij vliegen met German Wings retour Keulen-Split voor 40 euro pp.

(dat we daar dan een eigen auto hebben staan maakt het extra leuk).

overigens “delen” wij dat stompzinnig dure vignet met wat andere reizigers.

we plakken het niet te vast, en geven het na ons eigen gebruik door, zoals vroeger de feestelijke chocoladedoos in Kroatie werd doorgegeven (NOOIT openmaken he).

ik blijf van mening dat in een open Europa al die vignetten absurd zijn,

en dat de Slovenen door Brussel terecht gewezen moeten worden.

(zoveel geld voor amper een tweebaans stukje oud asfalt, kom op zeg, boeven !!!)

iedere verbetering van een slecht besluit is er een, maar eigenlijk moet dat hele vignettencircus eens tegen het Brussels licht gehouden worden !

pim, (http://svinisce.blogspot.com)

• oeps

weg met die (dure) tollenaars op iedere weg !

wij vliegen ('s winters) met German Wings retour Keulen-Split voor 40 euro pp.

(dat we daar dan een eigen auto hebben staan maakt het extra leuk).

overigens “delen” wij dat stompzinnig dure vignet met wat andere reizigers.

we plakken het niet te vast, en geven het na ons eigen gebruik door, zoals vroeger de feestelijke chocoladedoos in Kroatie werd doorgegeven (NOOIT openmaken he).

ik blijf van mening dat in een open Europa al die vignetten absurd zijn,

en dat de Slovenen door Brussel terecht gewezen moeten worden.

(zoveel geld voor amper een tweebaans stukje oud asfalt, kom op zeg, boeven !!!)

iedere verbetering van een slecht besluit is er een, maar eigenlijk moet dat hele vignettencircus eens tegen het Brussels licht gehouden worden !

opdoeken dus, AL die EU-vignetten, voor mijn ruit enkele reis dichtslibt !

pim, (http://svinisce.blogspot.com)