kleine campings

• Manon

Hallo allemaal,

Wij hebben plannen om begin juli voor ca 3 weken naar Kroatie te gaan. We zijn er nog nooit geweest. Wel hebben we al vaak gecampeerd en onze voorkeur gaat uit naar de wat kleinere campings. Mijn eerste indruk als ik lees op internet is dat er heel veel hele grote campings in Kroatie zijn. Wij zoeken juist iets kleins, als het kan direct aan zee en liefst met wandelgebieden/leuke stadjes dichtbij. Maar vooral kleine campings, zonder veel poespas (restaurantje ofzo is prima, maar geen disco, karaoke etc). Zo'n camping waar veel tenten en weinig caravans staan en waar niet veel Nederlanders komen.

Ik heb maar 1 echte eis: fatsoenlijke WC's (maar volgens mij is dat in Kroatie dik in orde).

Wie weet zo'n camping te vinden? Het mogen er ook twee of drie zijn, trekken is leuk!!

Alvast bedankt!!!!

Groetjes Manon

• Guy

Manon,kijk eens op www.adriasol.com en de links alsook op www.tzo-posedarje.hr/kristina/

• Manon

Hallo Guy,

Bedankt voor deze snelle reactie, ik ga zeker even lezen.

Ken jij toevallig camping Planik?

Mvg,

Manon

• JaPa :o)

Manon,

Alllereerst de beste wensen voor het nieuwe vakantiejaar 2009

• JaPa :o)

De link naar onze website moet natuurlijk http://www.eilandkrkkroatie.nl

JaPa.

• ellen

Er zijn heel veel kleine campings.

Maar de meesten hebben geen website (of zijn nauwelijks te vinden).

Rij maar eens langs de kustweg van Dalmatie en je komt de ene na de andere camping tegen.

• Norbert

Manon,

Istrië is de plek van het massa toerisme en dus ook de plek van de mega campings. Hier is het heel normaal om met 10,000 man op een camping te staan, 100 hectare of meer.

We hebben echter een paar campings in Istrië waar het nog een soort van ‘natuur’ is en dat zijn 2 campings rond Bale (net zuid van Rovinj). Qua oppervlakte zijn ze misschien niet echt klein, maar er is zeker geen discotheek, geen pre fab caravans of dat soort dingen, je zoekt gewoon een plek en als je mazzel hebt sta je dus met je caravan of tent 1 meter van het water.

Zoals Manon al aangaf zul je de meeste kleine campings vanaf Rijeka naar het zuiden vinden. Langs de kustweg kun je zeer veel campings vinden, over het algemeen zeer rustig, maar zeker niet slecht. Reserveren hoeft daar absoluut niet, er is altijd plek, ook in het hoogseizoen.

Wil je echt van het formaat 20 of 30 staanplaatsen dan kun je het beste gaan zoeken vanaf Zadar naar beneden (tot Sibenik). Langs de kant van de weg staan zeer veel bordjes van Kroaten die in feite hun achter en voortuin tot camping hebben omgebouwd. Douche en toilet is uiteraard aanwezig, maar verwacht voor de rest gewoon niets. Voordeel is dat je altijd dicht bij een dorp zit en dus makkelijk in de auto kunt stappen om ergens te gaan eten.

Ook daar zul je aan het water staan en Dalmatië is dan net even een klapje mooier dan Istrië. Je ruikt de dennebomen vrijwel overal en omdat de eilanden voor de deur liggen is het water ook zeer rustig, ideaal om te zwemmen of te vissen.

Bij deze campings zul je in Juni en begin Juli ook wel genoeg plek vinden, maar half juli en augustus zal het lastig worden en dan moet je dus reserveren. Beetje lastig als je niet weet waar je naartoe wilt.

Maar ik las dat jullie 3 weken wilden gaan, beetje op de bonnefooi is dan best te doen, je hoeft niet bang te zijn dat je ergens op straat komt te staan.

• oeps

ha Manon,

hoe ver wil je reizen en wat wil je van een kleine camping, zomaar twee vraagjes.

in Omis is er eentje, vijf minuutjes lopen van het strand en niet groot. (met alle winkeltjes en overige van Omis op loopafstand), en vlakbij de Cetina Canyon.

op Ciovo, bij Trogir de brug over, rechts langs de kust, richting Okrug Donji, en dan halverwege linksaf (richting Konoba Django), ligt een kleinere camping op een PRACHTplek, pal aan zee.

het is onze superzwemplek, maar voor boodschappen moet je wel de auto in want daar is weinig tot niets (alleen die schitterende plek).

namen ? wist ik het maar !

zo zijn er gelukkig een heleboel, maar het Kroatisch Verkeersbureau besteedt er (te) weinig aandacht aan.

wij hebben er ons eigen plekje, net achter de kust: http://svinisce.blogspot.com/

• Cloetens Wim

Hallo aan allen,

Ik ben reeds een paar dagen aan het zoeken naar een kleine camping in Kroatië kort bij een rivier, meer of zee (liefst in het binnenland). Bovenstaand berichtje ben ik net tegengekomen en hier konden wij ons volledig in vinden. Ik ben benieuwd wat het resultaat op dit zoekertje was en of jullie een leuke ervaring hebben gehad in Kroatië. Hopelijk kunnen jullie vanuit jullie ervaring ons iets laten weten.

Alvast hartelijk dank.

Groetjes,

Wim.

• Jo

Voor zover ik weet zijn er maar enkele campings in het binnenland en die zijn dan toch van een iets grotere soort. Eén of 2 in de buurt van Plitvice, ééntje nabij Zagreb maar dus wel als deel van tankstation annex restaurant anex hotel naast de snelweg. En ook nog één langs de weg van Zagreb naar de kust. Zou zelf moeten gaan googlen om ze allemaal terug te vinden.

Zoals gezegd langs de kustweg naar het zuiden wel meerdere kleine campings.