Beste Kroatie vakantiegangers,
Mag ik mij even voorstellen?
Al 40 jaar woon ik in Rotterdam en ben dus langer hier dan in Kroatie, waar mijn wortels liggen. Daar ik over en aantal jaar met pensioen ga heb ik een plan bedacht. In Nederland ben ik zeer actief zo wel binnen mijn bereop alsook in mijn vrije tijd. Dardoor heb ik heel veel Nederlandse vrienden en kenissen. Mocht ik met pensioen gaan zal ik ze zeker missen. Om de contacten te houden ben ik van plan een bedekte caravanstalling in Kroatie te bouwen. Het idee is om te starten met zo een stalling voor 10 a 12 caravens.
Over een jaar is Kroatie volkomen lid van de EU en er zijn dan geen belemmeringen voor het langer dan twee jaar stallen van de caravens. Mijn erf ligt in de buurt van Biograd. Dat is ongeveer in het midden van de Kroatische kust van het noorden naar zuiden. Voor wat betreft de ligging is het twee km van de snelweg afslag Benkovac en half uurtje met de auto naar het vlieveld Zadar (heel voordelig te vliegen van een klein Duits vligveld bij Nijmegen).
Er is ook een meer (Vransko jezero) in de buurt (12 km) en zee met mooie stranden bij Pakostane is 14 a 15 km vandaan. Deze locatie ligt centraal voor wat betreft bereik van de kuststeden: Zadar, Sibenik, Biograd, Split, Trogir en nationale natuurparken aan zee en in het binnenland. Daarnaast is er ook mogelikheid voor rafting in de rivier de Zrmanja en ga zo maar door. Kortom veel mogelijkheden voor een rustige maar ook zeer actieve (rafting en bergtochten Velebit) vakanties. Bovendien hoor ik steeds meer dat Nederlanders zich daar (willen)vestigen. In de buurt waar ik zit zijn daartoe ook mogelijkheden die nog niet zo duur zijn.
Ten slotte is mijn vraag, zou de markt zijn voor mijn idee en heeft iemand nog een beter voorstel? IK wens iedereen veel vakantieplezier en mogelijk verneem ik jullie reactie?
Stef Suman
06 53 262 108