Culinaire tips

• Guy

Blitva hoort er gewoon bij vind ik.Is het gebruikelijk om er wat gekookte aardappel doorheen te doen?Smaken verschillen maar ik heb de blitva het liefst zonder knofloof omdat de smaak daarvan meestel gaat overheersen in tegenstelling met

de knoflook die wel in de scampi gaat en hoort te gaan.

• Carla

Inderdaad, Guy, blitva hoort er gewoon bij en, ja, het is gebruikelijk dat er wat gekookte aardappel doorheen gaat. Ik geef er persoonlijk wel de voorkeur aan dat er knoflook in zit, maar, zoals je zelf al zegt: smaken verschillen :-)

• Sandra

Guy,

Ook ik zou graag het overheerlijke recept scampi bouzara willen ontvangen. Dit is het eerste wat wij eten als wij weer in Kroatië zijn gearriveerd.

Zelenalaguna@telfort.nl

Groetjes

• Lipik

@Carla : bedankt voor de helpende hand ! Overigens, de Zagrebiaanse biefstuk ;-) heb ik voor het laatst gegeten in het restaurant van het Nationaal Park Risnjak in Crni Lug, en daar is hij ook zeer lekker.

• geert wauters

Hallo , wij waren reeds aantal keren in Kroathie , en daar leerde ik een heel toffe en zuinige truc …….. vooral voor varkensvlees die niet echt all-minut klaar moet zijn , leg ongeschilde aardappelen in 4 gedeeld 20 minuten voor het einde van de bak tijd bij het vlees , zo nemen de aardappeltje de smaak van het vlees en zijn ze lekker gaar , wij hebben het ook al met vis geprobeerd maar dan moet je natuurlijk eerst de aardappeltjes in de oven schotel doen met indien mogelijk olijfolie uit Kroatie , vooral die van Hvar vinden wij subliem

Groetjes

Linda en Geert

• Karolien

Ik ben er niet zo happig op om mijn “echte” emaildres op internet te zetten, maar gelukkig heb ik een extra adres :-):

me_missty@hotmail.com

Ik zou heel graag het recept ontvangen!!

• Karolien

Allemaal erg bedankt voor alle reacties!

De gerechten klinken echt heerlijk!! Ik ga er een lijstje van maken en meenemen (en natuurlijk mijn best doen alles te proeven!).

• JaPa :o)

Karolien,

Hier nog een link naar allerlei lekkere maaltijden uit verschillende landen.

http://jaapvanlelieveld.xs4all.nl/kookboek/oost%20eur.htm

JaPa.

• Lipik

…en hier ook nog http://www.kroatie.org/kroatie.php?h=ter%20plaatse

• Guy

Sandra en Karolien,inmiddels zijn de recepten gemaild.Dobar tek.(Smakelijk)