wijn kopen in Belgie

• geert wauters

Hallo kan iemand ons vertellen waar we aan een “ normale ” prijs onze favourite Postip en Dingac kunnen kopen , bij een handelaar in het Gentse betalen wij +/- 15 euro / fles , dit is 3x duurder dan in Kroatie ?

• Jo

Wij zijn één keer bij Slavino (www.slavino.be) geweest, viel wel mee, vond ik.

• Guy

De prijzen van de kroatische topwijnen zijn abnormaal hoog.Bij Slavino betaal je voor Postup €14.90 Dat is zo'n 109 kuna.Wat betaal je dan in Kroatië???Dan kunnen we tenminste vergelijken.Dit onderwerp is al eerder op dit forum aan de orde geweest.(zoekfunktie)

Verder zal iets wat geimporteerd is altijd wel wat duurder zijn in in het land van

herkomst.Ikzelf hou het dan maar bij een evengoede en goedkopere wijn uit Montenegro,Macedonië of Slovenië ipv die absurd hoge prijzen voor een kroatische te betalen. Jammer maar zo is het nu eenmaal.

• Guy

Heb nog even naar de prijzen van de genoemde wijnen bij vinodol trading in Schiedam gekeken.Resultaat:zelfde prijzen als in Oostakker.Verder zoeken zal weinig zin hebben denk ik.

• geert wauters

Ik weet onderwijl via Papa Leone dat de Dingac en Postup inderdaad ook in Kroathie smerig duur geworden zijn , via internet vond ik deze wijnen bij wijnkoerier Milenko , nog zéér duur maar wel ietsje goedkoper dan bij Slavino

• Guy

Geert,vorige week zaterdag was ik met nog 3 prikpagina bekenden op de wijndegustatie in Oostakker.Best gezellig bij een lekker wijntje.Bij een volgende degustatie moet je ook maar eens langskomen om een wijntje uit de overige voormalige jugo-republieken te proeven.Er is er zeker en vast eentje bij dat aan je smaak zal voldoen en betaalbaar is.

• Wim63

15 euro voor een kroatische wijn?

ik zou er nog geen euro voor geven.

kroatische wijnen staan niet bekend om hun kwaliteit.

alleen toeristen die met weemoed aan hun vakantie terugdenken kopen dat.

wijnliefhebbers houden zich er verre van.

• Jo

Vooroordelen!

• Croatian Crescent

Dingac is ook in Kroatië schreeuwend duur. Koop een Italiaanse of Spaanse wijn, dan heb je voor een fractie van de prijs dezelfde of betere kwaliteit.

• Wim63

het grootste probleem voor de kroaten is dat ze denken dat wanneer ze het duur maken, dat dat betekent dat het goed is.

geldt voor campings, wijnen etc.