Wie heeft...

• Mama van 'n jochie

Er ervaring met het tanken van LPG op de weg naar Kroatie? Onze geplande route is Oostenrijk - Slovenië en dan hopen we uiteindelijk in Umag te belanden ; D

En is jullie ook bekend of we behalve het autobaanvignet voor Oostenrijk en Slovenië ook nog kosten kwijt zijn voor eventuele tolwegen?

• ineke

Als je via Villach rijd, moet je nog wel rekening houden met tol voor de Tauerntunnel en de Karawankentunnel…..In Slovenie betaal je geen tol meer.

• Guy

Kijk ook eens op de site van de ANWB want je zal ook een verloopnippel nodig hebben en in Kroatië zelf betaal je gewoon aan de tolpoortjes.Bij het oprijden van een tolweg kaartje nemen en bij het verlaten afrekenen.Voor tankstations in Kroatië kijk op www.proplin.hr

• Mama van Kay

En ik begreep ook dat je bij de benzinestations in Oostenrijk een Slovenië vignet kunt kopen.. toch? Goed om te weten dat we nog wel rekening moeten houden met tol. Guy, we hebben idd een nog verloopnippel nodig voor Kroatië, degene die wij nu al hebben is niet geschikt voor Kroatië. Bedankt voor de site, ga ik zeker even bekijken!

• Guy

Hetr vignet voor Oostenrijk koop ik steeds bij de ANWB.2x een tiendaags:eentje voor de heenreis en eentje voor de teerugreis.Dat voor Slovenië koop ik over de grens (Wurzenpas )of bij het ek. benzinestation in Kranjska Gora.(Eerste keer:nog geen ervaring voor wat Slo. betreft)

• tp

Hallo,

Je hebt voor deze trip twee verschillende nippels nodig: Duitsland + Oostenrijk en een voor Slovenie+kroatie. Je kunt in principe langs het hele traject wel gas tanken op de snelwegen. Op de aanduidingsborden langs de snelweg staat aangegeven als ze autogas verkopen. Ik adviseer je wel om telkens te stoppen/tanken als dit staat aangegeven. Ook al is je lpg-tank nog halfvol. Het wil nog wel eens voorkomen dat het volgende tankstation met lpg pas 300 km verderop komt. Als je van de snelweg iets afgaat: bij “autohof”' hebben ze doorgaans meestal ook lpg.

Ook wij hebben vorig jaar de gids gehaald van de anwb maar die geven meestal de stations dorpen en steden en dat kost alleen maar tijd. En als je met de caravan bent wil je dat zeker niet lijkt mij. In kroatie ligt voor Porec een tankstation dat alleen gas heeft. Dat staat daar duidelijk aangegeven.

• Guy

De site is in het kroatisch maar als je “autoplin punionice ”aantikt krijg je een overzichtelijke kaart met de verkooppunten.Als dieselrijder heb ik dus geen ervaring met gas maar met de juiste nippel en de kaart kan het niet mis gaan.

• Guy

Nog wat vergeten:voor wat de tolkosten in Kroatië betreft kan je terrcht op de uiitstekende site van Hans : www.kroatie.org Daar staat zowat alle info over Kroatië op.

• fr8ns

gelukkig rijdt de auto ook op benzine he??

is altijd wel in, voor een carburateur smeer beurtje

(zeker eens in de maand ff overschakelen, houdt de carburateur in goede konditie)

• pavelic

Ik rij zelf niet met LPG, maar heb het ooit eens voor een vriend moeten uitzoeken. Wat me opviel was dat Oostenrijk zowat het minst bedeelde land was wat LPG-stations betrof. In Kroatie daarentegen zijn er volop LPG tankstations.

Over nippels… daar weet ik niets van ;-)