Vignet!!!

• dieuwertje

Hallo wij gaan dit jaar met Trike en vouwwagen o.a. bijna 3 weken op vakantie naar Kroatië, wij vroegen ons af waar wij het vignet moeten plakken want wij hebben geen voorruit zoals (bijna iedereen) wel weet, maar motorrijders moeten hem ook ergens plakken dus zijn er hier mensen op het forum die dit weten,

groetjes Wout en Elly

• ellen

Ik denk gewoon ergens aan de voorkant op de kuip.

Of als je die niet hebt, dan ergens anders waar het van voren redelijk goed te zien is.

• Lipik

Opgelet. Als je zo'n vignet kleeft op iets anders dan een glas/plastic dan kan je het niet lezen. De klevende kant is namelijk door de ruit zichtbaar aan de andere kant van je voorruit.

Op de website van de Sloveense wegenbeheerder kan ik er niets over vinden.

Wel ook opletten wat voor vignet je koopt, een trike (is met drie wielen als ik het goed voor heb) is dus voor hun een gewoon voertuig en geen motor. Dus een vignet kopen zoals voor een auto. Ze maken namelijk onderscheid tussen one-track en two-track vehicles (dus met één of twee sporen zeg maar).

• dieuwertje

Hoi Lipik,

Ja inderdaad zo hadden wij ook al gedacht, dus vandaar deze vraag ik heb ook al gezocht o.a. op google maar kreeg hier geen antwoord, maar hoe doen motorrijders het dan die moeten hem toch ook ergens plakken, en dat we een vignet moeten kopen voor een auto wisten we wel, want ophet kenteken is het ook een auto,

groetjes elly

• Lipik

Elly,

Ik denk dat de meeste motoren een windscherm hebben (ook al is het soms een heel kleintje). Als je Trike dat niet heeft, dan zou ik een vignet kopen (best al in duitsland of oostenrijk) en aan de grens direct gaan vragen wat je er moet mee doen. En dan niet vragen aan een verkoper, maar direct aan de grenspolitie of douane. Je neemt beter geen risico's, de boetes zijn daarom veel te hoog.

En als ik een trike met aanhanger tegenkom in Kroatie zal ik eens zwaaien, zoveel zullen er niet rondrijden ;)

prettige reis

• dieuwertje

Dankewel Lipik voor de tips gaan we zeker doen, want we zitten niet op een bekeuring te wachten, en we kennen de politie in kroatië 2 jaar geleden een klein aanrijdinkje met de auto gehad daar wordt je niet vrolijk van een hele middag op politiebureau gezeten en we waren op weg naar de plitvice meren dus die nooit gezien, maar nu gaan we voor het eerst met de trike en vouwwagen, dus een hele avontuurlijke reis wordt het, en inderdaad als je ons tegen komt laat ff weten dat jij het bent hihihi, aan bekijks hebben we nooit gebrek als we voor iedere foto een euro krijgen kunnen we nog langer op vakantie blijven we gaan nu 4 weken maar nog een paar weekjes erbij vinden we helemaal niet erg,

groetjes Elly

• fr8ns

het zal wel geen porum zijn, maar een klein wind schermpje ….mischien??

• dieuwertje

Hoi Frans,

Inerdaad leuk bedacht maar geen porum!!!!!

maar toch bedankt voor het meedenken,

groetjes Elly

fr8ns schreef:

>

> het zal wel geen porum zijn, maar een klein wind schermpje

> ….mischien??

• Wim63

plak ze gewoon naast het oostenrijkse vignet.

• fr8ns

wim 63

ze hebben geen scherm , begreep ikWim63 schreef:

>

> plak ze gewoon naast het oostenrijkse vignet.