Hallo Kroatiëfans,
wij willen deze zomer kamperen op Losinj en Rab. Heeft iemand ervaring met kamperen op Lopar of andere tips? En wat rijdt het makkelijkst, via Opatija-Brestova of via Rijka-Krk?
alvast bedankt!
Hmmm die discussie voeren wij momenteel thuis ook. Twee jaar terug zijn we via de route gereden die Guy adviseert. Dit jaar wil manlief via Opatija- Brestova. Volgens hem en dus de routeplanner zou dit korter zijn. Maar is dit dan ook sneller? ( Niet dat we haast hebben of zo, maar liever geen files) Waarom adviseer jij om via Rijeka-Krk te rijden Guy?
Spijtige mededeling voor iedereen die over Brestova wil rijden……………de hele kustweg ligt eruit !
Over een afstand van bijna 25 km zijn de slimmerikken alhier pas geleden begonnen met het verwijderen van de weg en ik zie ze dat niet even in een maandje afmaken.
Ze zijn zelfs zo slim geweest dat ze de weg naar Brestova van beide kanten hebben opengetrokken oftewel via Labin heeft ook geen zin.
Je kunt nog wel rijden, maar dan zou ik echt een terreinwagen meenemen en de caravan met een helikopter laten brengen naar de camping, anders overleeft die het niet.
Kortom, gewoon via Krk rijden, waar hopelijk de weg niet is verwijderd (was vorig jaar namelijk wel het geval).
Overigens kan ik iedereen aanraden om in de zomer onder geen beding Rupa - Krk te gaan rijden. Men is bezig met de rondweg om Rijeka, had al klaar moeten zijn, maar gaan ze niet halen en dus is het complete chaos. Het verkeer wordt meerdere malen per dag door de stad gestuurd en dat wil je op zaterdag echt niet meemaken.
Rij je door de week dan is het nog wel te doen, je zult wat vertraging hebben, maar het gaat. Op de drukke dagen moet je het maar gewoon vergeten, niet aan beginnen.
Gewoon omrijden via Zagreb en dan naar Rijeka en Krk.
De bewoners van de eilanden doen gewoon hun boodschappen in de supermarkten op de eilanden.
Ook in de dorpjes aan de opgebroken weg zijn nog winkels. Het probleem ligt momenteel geheel bij de leveranciers, hun vrachtwagens worden aan gort gereden en de overheid interesseert het totaal niet.
Het ontgaat mij ook volkomen waarom ze die weg zo vlak voor het seizoen hebben opengetrokken. Men had de hele winter de tijd, hebben ze zoals gewoonlijk weer niets gedaan en pas toen het april werd zijn ze begonnen.
Kroaten zullen het wat dat betreft nooit en te nimmer leren, ieder jaar maken ze dezelfde fout.
Overigens is het ook in Pula complete chaos, ook daar liggen heel veel wegen eruit. Iedereen die naar Medullin moet wens ik veel succes in de files.
Goed dat ik weer even kom kijken op het prikbord.
Wij gaan 10 juni met Ryanair naar Trieste waar we een auto huren om door te rijden naar Hvar. Op de terugweg willen we weer naar Cres (wel met de boot via Zadar) maar ik had gedacht om via Brestova terug te rijden naar Trieste (op 23 juni)
Welk alternatief heb ik dan nog??? En zijn er die periode nog belangrijke werkzaamheden?
bedankt
Aan Christiaan:Camping Baldarin in Punta Kriza is een prachtige, rustige camping voornamelijk FKK. Maar in Losinj zelf zijn er nog verschillende, het is een heel mooi en rustig eiland (in juni)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?