Els,
Brestova ligt inderdaad op de weg Labin - Rijeka en dus ook op de weg Rijeka-Lovran-Brestova.
Wanneer je op deze link kijkt: http://maps.google.com/maps?hl=en&tab=wl
Dan ligt de weg er ongeveer tussen Vozilici en Golovnik vrijwel helemaal uit (dus al het asfalt verwijderd. Tussen Golovnik en Moscenicka Draga is de weg op diverse plekken opengebroken (maar wellicht nu reeds weer hersteld).
Het bereiken van Brestova, zonder over die opgebroken weg te rijden, is dus onmogelijk.
Misschien dat ze nog iets afkrijgen voor de zomer, maar de ervaring van vorig jaar met het stuk Gracisce - Potpican (zeg maar de weg Pazin - Vozilici) leert mij dat ze de weg niet op tijd klaar zullen krijgen.
Je kunt natuurlijk wel bij Brestova komen, maar het zal een aanslag op je auto zijn (schokbrekers, fuseekogels, stuurstang, banden etc) dus wil ik je aanraden maar via Krk te rijden. Misschien iets om, maar het houdt wel je auto heel.
En omdat de rondweg bij Rijeka ook niet klaar is zou ik dus niet via Rupa of Kastel naar Rijeka rijden. Rij gewoon over Zagreb en dan naar Rijeka, dat voorkomt een enorme partij ergernis, tenzij je inderdaad midden door de week gaat rijden, dan is het wel te doen.
Om Krk te vinden moet je die Nav computer gewoon laten voor wat die is en simpelweg de borden volgen, is een stuk eenvoudiger en rij je ook niet verkeerd. Het staat allemaal netjes aangegeven, ga dus niet experimenteren met je Navigatie dingetje.