overnachten met kleine camper

• Tamar

HI,

heeft iemand ervaring met overnachten in een bestelauto in kroatie. Of tips voor legale plaatsen?

Ik wil namelijk een zwerfvakantie per auto met fiets en kano gaan maken rond half juli op de eilanden voor de kust van kroatie. Te beginnen bij krk.

groet,

Jean Claude De Clercq

• fr8ns

hallo jean

overnachten langs de weg is officieel verboden!!

maar desalnietemin,… te doen

1ste is om niet op te vallen, en stil te wezen

ergens in de straat staan, bij het treinstation

zo heb ik vaak gewoon vak. gehouden, simpel en goedkoop

als buitenlander kan/kon je gewoon de camping oprijden, of langs het strand de camping binnen lopen, om eens lekker te douchen of de waterkan te vullen

maar je kan ook gekontroleerd worden onderweg, willen ze zien hoelang je in het land bent gekomen, of waar je verblijft

je moet voor jezelf uitmaken wat je doet

kontakt met de plaatselijke bevolking is dan best groot

goede vak.

• Norbert

Langs de snelweg zal het geen probleem zijn, staan wel meer auto's en campers op de parkeerplekken, dus kun je rustig bij gaan staan.

Wil je echt overnachten langs de kustweg zorg dan dat je er niet reeds om 7 uur ‘s avonds gaat staan, dat valt op. Maar wanneer je rond een uur of 10 ergens op een parkeerplaats gaat staan en zorgt dat je ’s ochtends rond een uur of 7 weer weg bent dan doen ze niet zo moeilijk. Je kunt immers oververmoeid zijn en dan kun je maar beter gaan slapen.

Ik heb zelf wel eens met de vrachtwagen langs de kant van de weg gestaan, bij de parkeerplaatsen van veerponten etc, nooit problemen gehad, maar ik ging er natuurlijk ook niet camperen.

Op Pag zijn wat kleine campings (mogen eigenlijk de naam camping niet eens dragen), waar je gewoon in het zand of gras ergens gaat staan en daar staan dus wel meer auto's of simpele campers. Beetje back to basic.