Ston

• Filip

Hallo,

in een tijdschrift zag ik een foto van Ston. Mensen liepen op de omwallingen. De foto dateerde echter van enkele jaren terug.

Mijn vraag is of het mogelijk is om op de omwallingen van Ston te lopen. Deze omwalling wordt blijkbaar beschouwd als de Chinese muur van Kroatie.

Kent er iemand nog leuke plekjes in de streek van Ston.

Groetjes

Filip

• rita

Dag Filip,

Je kan nog steeds op de muren van Ston.

Als je met de wagen rijdt, kom je eerst in Mali Ston en kan je doorrijden naar Ston.

De oesters zijn er zalig.

groetjes

• rita

Je kan ook doorrijden naar Korcula, het eiland waar marco Polo zou geboren zijn. Eind juli hebben ze daar ook zwaarddansen, ik ga dit jaar ook voor het eerst naar Korcula.

Het eiland Peljesac is met de wijngaarden ook een aanrader.

Ik zal één van de volgende dagen opzoeken wat er nog in de buurt is

groetjes

• ineke

Vanuit Ston is Dubrovnik goed te bereiken, en natuurlijk Mljet, wat vanaf Peljesac per veerboot bereikt kan worden….En Mostar in Bosnie…..met onderweg de fruitstalletjes voor heerlijk fruit….

• Lipik

Voor zo ver ik weet kan je de omwalling van ston volledig ‘bewandelen’. De muur die Ston met Mali Ston verbindt was in 2006 onder constructie en niet ‘bewandelbaar’. Hoe het nu zit weet ik niet.

't is zeker de moeite waard, ook Mali ston eens bezoeken (zeker voor oesterliefhebbers). En dan de rest van het schiereiland is ook de moeite. Bezoek de abdij van Orebic. Van daar heb je een prachtig zicht op Korcula !