Hoe wegwerzaamheden Rijeka vermijden?

• Els

Hoe kan ik die wegwerkzaamheden in Rijeka vermijden komende van Trieste(vliegveld), richting Split, of is dit niet de moeite op een woensdag namiddag 10 juni?

• Lipik

Op een woensdagnamiddag zou ik me daar niet druk over maken, aangezien de enige oplossing er in bestaat om door het centrum te rijden.

Kies je daar toch voor, dan rijdt je er af op de afrit Opatija en volg je Rijeka-Split. Eigenlijk gewoon volgen langs de zee. Zeer grote files heb je daar ook nooit echt. Als je terug de snelweg op wil naar Split rijdt dan door tot Bakar en ga daar terug de snelweg op richting Zagreb en Split.

• Robert

Drukte valt meestal wel mee op woensdagmiddag, maar donderdag 11 juni is wel een feestdag dus je weet het nooit. Ik zou gewoon de rondweg pakken, want door de stad is ook niet zo'n lekkere optie.

• John

Tot hoe lang duren de werkzaamheden nog?

Klaar voor het hoogseizoen (half juli) of gaan ze dan juist stevig door, kroaten kennende? ;)

• Lipik

De ringweg op zich is zo goed als klaar, maar de brug over de kloof/rivier is dat nog niet en dat zal nog niet voor morgen zijn. Ik vermoed dat dat pas voor eind 2009 zal zijn. In elk geval niet voor deze zomer, zeker voor volgende zomer.

• Robert

De laatste berichten zijn dat de werkzaamheden tussen Rijeka Centrum en Orehovica in november klaar zullen zijn i.p.v. september. Deze zomer halen ze dus zeker niet.

Wel is het stuk van Diračje tot Rijeka centrum af.

Overigens gaan ze de openingstijden wel aanpassen aan het toeristenseizoen en de weg zal dus minder vaak afgesloten worden in geval van verwchate drukte.

• Norbert

Komende vanuit Triëste kun je doorgaans gewoon over de rondweg rijden, soms een beetje langzaam, maar het gaat. Wel spitsuren vermijden.

Van zuid naar noord is het een ander verhaal en 's avonds is de weg zoiezo afgesloten, moet je door de stad. Overdag heb je ook te maken met omleidingen, dus eigenlijk diep droeve ellende.

Men moet nog een hele tunnelbuis boren en dat gaat nog wel een tijdje duren.

Kortom, van Trieste naar het zuiden gewoon via de rondweg en spits uur vermijden.

Moet je terug naar Triëste dan is 's avonds dwars door Rijeka misschien nog de beste optie en moet je overdag ???? Heel veel succes toegewenst.

• Lascivious

Komt er zo'n zelfde overspanning als bij Dubrovnik? Daar scheelt het wel een stuk nu je daar rechtdoor kan rijden.

• lipik

Neen Christiaan, er komt een gelijkaardige brug zoals er nu al een staat. De bestaande is voor 2 rijvakken, dus komt er nu nog een bij voor 2 extra rijvakken. Er moet trouwens ook nog een extra tunnelpijp geboord worden.

Hier een foto van de bestaande brug en de voorbereidende werken eind 2008 :

hier vind je nog foto's van de werken op de ringweg zelf een maand geleden : http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=689708&page=7