Routevraagje

• JaPa :o)

Deron,

Wij wensen jullie een hele fijne vakantie.

En laat eens wat via een vakantieverhaal(tje) weten voor plaatsing in op onze website bij “vakantieverhalen”.

Sretan Put.

JaPa.

Jo,

Ook jij met je vrouw een hele fijne vakantie in het prachtige Kroatie toegewenst.

Sretan Put.

JaPa.

http://www.eilandkrkkroatie.nl

• Brigitte

Deron, je bent al op pad, maar ik ben heel benieuwd naar je Simuni verhalen ;-) En Jo, ook een fijne vakantie, ook van jou lees ik graag je reisbelevenissen ! Betreffende je reistip, denk zo, dat de boot voor ons geen optie is, als we daar zo rond de middag aankomen op zaterdag 1 augustus hahaha … Kan me voorstellen dat het er dan ontzettend druk is. Ach, we zien het wel, geen stress, per slot hebben we dan vakantie !

• Jo

Dank je Jan

• Guy

Prettige en zonnige vakantie toegewenst en…tot ziens in oktober op de ek. wijndegustatie in Oostakker??

Deron,

Het overnachtingsontbijtpension http://www.hausheimat.com

in Wagrain is gewoon bereikbaar.

Zij zijn zeker niet met vakantie.

JaPa.

• Guy

Inderdaad,komende vanaf Zagreb geeft de routeplanner van Michelin de route via de

de brug als snelste route aan ondanks de omweg.De paar liter brandstof voor het omrijden betalen zich terug omdat je geen kosten voor de pont maakt en de weg is prima.

• Guy

Jo,Deron is inmiddels goed aangekomem en zit nu aan de skampi bouzarra.

Ze hebben mij verzekerd je beslist te bellen op Pag.

• dr85

Hi Brigitte, Wij zijn vorig jaar naar Simuni geweest. Heen over de brug en terug met de boot. Beiden goed te doen.

Geweldig hoor, als je het eiland op rijd valt je mond open, dan denk je: waar zijn de bomen in dit maanlandschap? En dan rijd je over de heuvels/bergen naar de andere kant van het eiland en dan vind je daar een oase waar dus ook de camping ligt. Prachtig, zo helder als het water daar heb ik het nog niet meegemaakt in Kroatië. Neem vooral een snorkel mee of koop deze vooraf want je waant je in een documentaire van discovery channel.

De boottocht bij Pag vond ik niet aan te raden, het is mooi maar er is geen weg naar zee en blijf je dus op het binnenmeer varen. Tip is dus: boek een boottocht in Novalja dan vaar je echt over de zee en zie je de eilandjes en eventueel Kornati.

De camping zelf is prima, tenminste het gedeelte waar men voor reserveert. Het gedeelte achterin wordt gebruikt voor bonnefooi reizigers en daar is het minder mooi en de toiletten zijn er vaak vies. Op de rest van de camping niet daar is het mooi schoon en er zijn nieuwe douches.

Pizza's van de pizzaria op de camping zijn heerlijk! Bij de supermarkt is het één en ander te halen maar ze zijn er wel vaak wat chagerijnig :)

Novalja is een aanrader voor de boottocht dus en voor de supermarkt maar verder niet echt. Meer een uitgaansgelegenheid voor jongeren. Is ook een speciaal jongerenstrand bij met bungyjump.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust.

• brigittevt

dr85, dank je voor je uitgebreide tips ! Sorry, zie het nu pas, maar leuk om te lezen. Nog 2 weken ….. we hebben er allemaal zin in ;-) Snorkels liggen al klaar, de route ligt vast, we doen Graz/Maribor/Zagreb/Zadar en de brug naar Pag. We gaan heerlijk relaxed in drie dagen en we zien wel waar we gaan overnachten. Dit vinden wij toch de prettigste manier van reizen, dan is de reis gelijk al vakantie ;-) Een paar dagen bij Mirjana gereserveerd voor Plitvice meren … Het wordt vast super !