Is het waar dat..

• Mama van Kay

Je je was niet veilig op een lijntje kan laten hangen op de camping in Kroatië? Ik las het op een ander forum.

In dit geval ging het over een camping in Umag. Iemand hier ervaring mee? O ja.. en ook nog dat het water van de zwembaden zo koud is. :D

• Jo

Wij laten in elk geval onze was met een gerust hart hangen op de campings die we bezochten. En zwemmen (in zee) doe ik vanaf zo'n graad of 17. Dus, wat is koud?

Ik denk dat de zeewatertemperatuur momenteel zo rond de 20° zal gaan, dus de zwembaden zullen ook zoiets zijn, als ze niet verwarmd zijn tenminste. Morgen zijn we trouwens weg, naar Pag!

• Mama van Kay

Ik denk zelf dat het ook wel meevalt hoor, met het water. Dat van de was weet ik niet, want daar heb ik nog geen ervaring mee. Ik hoop iig dat het netjes blijft hangen.. :) Oh wat lekker zeg, wij nog een weekje wachten en dan vertrekken we. Donderdagnacht om 4.00 uur gaan we rijden! Alvast een fijne vakantie Jo..!

• alma

we zijn naar drie verschillende campings geweest en altijd gewoon de was opgehangen en nog nooit wat kwijt geraakt.veel plezier op jullie vakantie wij gaan over twee weken

• Mama van Kay

Lekker! Dus aftellen geblazen :) Waar gaan jullie heen? Nu hopen op mooi weer! Ik hou de voorspellingen in de gaten :D

• alma

wij gaan naar porec en wij hebben in juni eigenlijk nog nooit slecht weer gehad dus hopelijk dit jaar ook niet

• ellen

Was van de lijn stelen kan overal gebeuren. Dus ja, ook in Kroatie.

Het water van de zwembaden wordt over het algemeen niet verwarmd. Vaak is het zwembad gevuld met zeewater.

Dus als het buiten nog niet zo warm is of als het een paar dagen bewolkt is, kan het wel eens wat kouder zijn, ja.

• Norbert

Het is momenteel reeds een week slecht weer in Porec, veel wind, koude lucht, weinig zon, af en toe een fikse regenbui, dus de zeewater temperatuur zal niet fors zijn gestegen.

Vorige week heb ik even mijn voeten in het water gestoken, maar daar kwam ik snel van terug. Er zijn wel mensen die zwemmen, maar het zijn er niet veel.

Zwembaden worden doorgaans niet verwarmd, sterker nog, men wisselt het water simpelweg iedere dag om. Pompen ze het oude water eruit en nieuw zeewater erin. De temperatuur die je krijgt is dus de zeewater temperatuur en die is eind Juli/begin augustus het hoogst.

• Mama van Kay

Vorig jaar zijn we in september naar Turkije geweest. En daar was het zwembadwater zo vreselijk koud, brrr.. Beetje jammer voor mijn zoontje, de kou kleum :D… Die kwam niet verder dan met zijn voetjes een beetje in het water spartelen. Goed dan hopen we maar op mooi warm weer.. Hoe zijn de vooruitzichten voor Porec Nobert, komt er beter weer aan :) ?

• Norbert

Vandaag is het nog slechter weer dan gisteren. Vannacht heeft het gehoosd van de regen en nu stormt het (ben benieuwd hoeveel tenten er vannacht zijn weggewaaid).

Ik heb weer een trui aan en de parapluie ligt in de auto. Gisteravond in Umag geweest en ook daar was het koud/guur onaangenaam.

Moet overigens zeggen dat alle toeristen dorpen nog volledig uitgestorven zijn. Er zijn vrijwel geen toeristen te vinden in de avond, geen idee waar ze zijn, maar in ieder geval niet op terrasjes.