friettent

• roger

Hallo,

kan iemand me iets vertellen hoe het werkt en hoe moeilijk het zal zijn om een friettent te beginnen langs de weg of in de buurt van een camping ?

bedankt

• fr8ns

haha

opzich geen gek idee met zoveel hollanders

norbert zorgt voor de frikandellen en kroketten, ijs heeft ie al

maar zal tochgeen 2de spanje worden

• Lipik

simpelste oplossing : een Kroatische advocaat onder de hand nemen.

d.o.o. oprichten, ‘handelsregister’, en dan vermoed ik nog vergunningen voor voedsel verkopen, vergunning voor ‘staanplaats’, etc…

Maar dat moet allemaal wel te doen zijn. Indien mogelijk een Kroaat als medevennoot en/of ‘director’ mee in de d.o.o. opnemen, en je d.o.o. een Kroatische naam geven… help allemaal wel.

• leeuwtjes

Zal vast niet zogemakkelijk gaan.

Als je een caravan op een camping commercieel wil verhuren dan moet dat al via een kroatisch touristen agency .

Het is geen eu land.

Met een kroatische partner gaat het vast sneller.

Die weet ook de weg beter in de papieren wereld daar.

• Norbert

Je zult zeker de eerste niet zijn die dat heeft geprobeerd en je zult ook zeker de eerste niet zijn die daarmee failliet gaat.

Wil je een plek op een camping dan ben je nu al te laat, alle plaatsen zijn vergeven. Bovendien moet men tegenwoordig zulke enorme sommen geld betalen aan de camping eigenaren dat het een immens risico wordt. Ieder jaar zie je dan ook weer nieuwe uitbaters……………die van het jaar ervoor zijn failliet gegaan.

Wil je een plek in een gemeente dan ben je ook te laat, die worden namelijk verloot en het aantal eettenten is natuurlijk beperkt. Ondanks het feit dat het een open inschrijving is zie je toch weer ieder jaar dezelfde gezichten……..rara hoe kan dat ?

Zit je er toch serieus over na te denken dan kan ik je wel een telefoonnummer geven van degene die de frites en de kroketten importeert. Neem aan dat zij je wel willen bevoorraden.

• Josep

Hallo Norbert!

Kun je mij ook de gegevens sturen? Is het misschien Kovacevic? Dochter van Valent:)?

Groejes,

• Eddy

Ik heb ooit het plan gehad om in 1990 in Porec een shoarmazaak te beginnen. Daar had je natuurlijk ook Nederlandse snacks kunnen verkopen.

Ik had een overeenkomst met een van de eigenaren van zo'n ijssalon. Die panden zijn ideaal voor een shoarmazaak.

Door de onzekere politieke situatie is het toen niet doorgegaan. Dat was achteraf mijn geluk omdat door de oorlog het toerisme in Istrie jarenlang op een laag pitje stond.

Maar toen vond ik een shoarmazaak een prima idee :-)

• Norbert

Ik heb je een e-mail gestuurd met alle info.