route van umag naar plitvice meren

• herben

Hallo

Wie kan mij vertellen hoe lang je er over doet om van Umag naar de plitvice meren te gaan?

Als het ver rijden is weet iemand dan een ander mooi park?

en als er iemand daar eerder is geweest. de volgende vraag

Kun je hier zelf rond rijden/lopen? Is het te doen in 1 dag?

meer vragen kan ik zo niet bedenken maar alle info is welkom

Alvast bedankt voor de info

Groetjes sandra

• lipik

Dit zal al een goed begin zijn :

http://www.kroatie.org/?h=nationale%20parken&o=Plitvice

Afstand : Het is naar gelang de route 250 tot 300 km rijden of ongeveer 4 uur.

in één dag zou ik het zeker niet doen. Je zit dan 8 uur in de auto waar van 4 uur voor de terugreis waarbij je dan een ganse dag gewandeld hebt. Er zijn er al van minder in slaap gevallen achter het stuur.

Al het mogelijk is zou ik het doen bij de heen of terugreis. Het ideale is om je laatste dag in Umag naar Plitvice te rijden, daar te overnachten, 's anderendaags Plitvice te bezoeken, nog een nachtje daar slapen en de dag nadien uitgerust naar huis rijden. Je kan ook heel vroeg in Umag al vertrekken om diezelfde dag Plitvice te bezoeken en dan de dag nadien naar huis rijden, maar dat is dan weeral vroeg opstaan rijden, wandelen, ….

Route : Van Umag over Buzet, zo via de Ucka tunnel -> snelweg Rijeka -> Zagreb. Je kan er dan afrijden in Vrbovsko en de gewone baan over Ogulin en Josipdol nemen, maar ik zou toch opteren om de snelweg te volgen tot Karlovac en dan de “1” (niet A1) naar Plitvice nemen (dit is ook de aangeduide route). Het is verder, maar het zal hoogstwaarschijnlijk sneller zijn.

Je kan er zelf rondlopen (niet rijden) er zijn ook wandelroutes die deels met een bootje afgelegd worden (is in de prijs inbegrepen) en een ‘treintje’ dat je een stuk kan meenemen.

Probeer ‘s morgens vroeg te starten, voor de massa’s toeristen aangevoerd worden per bus, het is zeker een ganse dag waard.

Alternatief : Het binnenland van Istrie zelf ! www.istrie.org (Hum, Kotli, Motovun, Pican, … )

• laatmaar

Volgens de routeplanner van Michelin ben je via de aanbevolen route bijna 8 uur onderweg.Dus..??

• Jo

laatmaar Schreef:

——————————————————-

> Volgens de routeplanner van Michelin ben je via de

> aanbevolen route bijna 8 uur onderweg.Dus..??

Dus de routeplanner van Michelin heeft er geen verstand van. Google-maps geeft een afstand van 255 km en 3u 44 min. Dit over Ogulin en Josipdol. Zelf zou ik zoals Lipik zegt iets verder rijden op de snelweg, tot Karlovac en daar de 1 nemen. Die weg is toch van een hogere categorie dan die via Josipdol.

• Jo

laatmaar Schreef:

——————————————————-

> Volgens de routeplanner van Michelin ben je via de

> aanbevolen route bijna 8 uur onderweg.Dus..??

Dus de routeplanner van Michelin heeft er geen verstand van. Google-maps geeft een afstand van 255 km en 3u 44 min. Dit over Ogulin en Josipdol. Zelf zou ik zoals Lipik zegt iets verder rijden op de snelweg, tot Karlovac en daar de 1 nemen. Die weg is toch van een hogere categorie dan die via Josipdol. De route van Google-maps: Umag-Plitvice

• Jo

herben Schreef:

——————————————————-

> Kun je hier zelf rond rijden/lopen? Is het te doen

> in 1 dag?

Er zijn verschillende wandelingen, verschillend in tijd en afstand. Ik doe meestal bijna dubbel zo lang over een wandeling als aangegeven maar ik neemdan ook een massa foto's onderweg.

Vorig jaar stond ik op een bepaald moment bij een orchidee, iets buiten de wandelroute, en geen enkele voorbijganger heeft die orchidee zien staan op het kwartier dat ik bezig geweest ben met ze te fotograferen.

Een dag lijkt me dus inderdaad een minimum.

En Mirjana en Petra (Petruska) hier op het prikbord hun moeder heeft daar een pension en zij kunnen je dus gerust aan een overnachtingsadres helpen. Is het niet bij hun moeder zelf, dan wel bij één van de andere buren. Doe ze daar dan maar de groeten van Jo en Hilde uit België.

• laatmaar

Als ik nog een klein beetje kan optellen is heen en terug toch zo'n goeie 7 uur en reken daarbij

wat eventueel oponthoud dan hou ik het op 8 uur heen en terug.

• laatmaar

De tijd dat je daar zelf kon rondrijden is al lang verleden tijd.Nu rijdt er een autotreintje rond.

Eind zestigerjaren heb ik het nog met eigen auto gedaan

• Jo

Wat Lipik dus ook al aangaf: 4 uur heen, 4 uur terug.

• laatmaar

Dat zei ik toch ook,Jo :ongeveer 8 uur ONDERWEG.Lipik en ik hebben toevallig op hetzelfde moment gepost.