eilandhoppen en scooter huren

• soniake

Wij zijn dit jaar al naar Kroatie geweest en dit is ons bijzonder goed bevallen, daarom gaan we terug om de verschillende eilanden te bezoeken.

Dugi Otok - Miljet - Brac - Korcula - Pag enz.

Wij hebben liefst een klein pensionnetje met lekker eten en drinken. Alle info is van harte welkom.

Weet trouwens iemand wat het huren van een scooter kost per dag ? En kan men er met 2 personen opzitten.

• Carla

Hieronder vind je een engelstalige link met een overzicht van de huurprijzen voor een scooter:

http://www.matejuskarent.hr/html/en/prices.htm

Uiteraard kun je er met 2 pers. opzitten :S

Vergeet niet dat je tegenwoordig ook in Kroatië verplicht bent een helm te dragen… ook wanneer de mussen dood van 't dak vallen van de hitte.

• Jelke

Handig, bovenstaande link!

Nu had ik een vraagje over die scooter … Ik ben net terug van het Griekse eiland Corfu en heb daar een scooter kunnen huren zonder dat ik m'n rijbewijs moest voorleggen (gelukkig, want ik heb er geen, maar ik heb al veel scooterervaring en alles was dan ook probleemloos verlopen). In Corfu reed iedereen dan ook zonder helm, zelfs de motorijders, dus ik had de indruk dat ze het daar niet zo nauw nemen met veiligheid, we hebben dan ook geen problemen gehad met het feit dat we geen rijbewijs hadden.

Binnenkort ga ik een weekje naar Kroatië, meer bepaald naar Mlini, 10km ten zuiden van Dubrovnik, en ook daar zouden we graag een scooter huren. Nu is mijn vraag: zouden ze er daar een probleem van maken dat we geen scooterrijbewijs hebben? Een helm dragen vinden we niet zo erg, maar vermits we ook al geen autorijbewijs hebben en toch ook graag wat van Kroatië willen zien zouden we ook weer een scooter willen huren … Ik weet dat het op onze eigen verantwoordelijkheid is.

Groetgroet, Jelke

• Miep7

Hallo Jelke,

Even een heel andere reactie… Buiten het feit om of je wel of geen scooter meekrijgt zonder daarvoor je rijbewijs te laten zien vind ik toch dat de hele verantwoordelijkheid bij jou ligt..

Stel je rijdt op de scooter door de stad en hopla je rijdt een overstekend kind aan… Een hele heisa!! Kind in het ziekenhuis….Jij verteld dan in je mooie Engels tegen meneer agent dat je geen rijbewijs hebt en de scooter toch meekreeg… hup naar de verhuurder… Die is ook zeker fout om niet te vragen naar je rijbewijs, maarrrrrr JIJ moet zo verstandig zijn om te zeggen ik huur wel een goede mountainbike of ga met de bus en over een paar jaar huur ik een auto of scooter als ik een rijbewijs hebt..

Een mensenleven is toch echt belangrijker dan lekker rond touren op een scooter…..

Succes ermee!

• Carla

In Kroatië is een B-rijbewijs vereist wanneer je een scooter wilt besturen!

• Etty

Hoi hoi,

Mischien is het leuk om op deze hyves te kijken

http://otokbrac.hyves.nl/

Veel foto;s en info en er komt nog meer..

En van Krk is er http://otokkrk.hyves.nl/

Lid worden mag ook..

Gr.Hetty