weersvoorspellingen Zadar/ Nin

• willem70

hallo

Even n stomme vraag maar als ik op verschillende sites de weersvoorspellingen voor vlgd week in Zadar/Nin bekijk zie ik heel veel regendruppels verschijnen..

We gingen juist dit keer lekker naar t zuiden vanwege het mooie weer (we treffen t nooit zo met t weer nl)

Hoe weer zeker ben ik ?

Zijn al die voorspellingen een beetje reeel en moet ik me voor gaan bereiden op een toch iets wat natte vakantie of waaien regenbuien gemakkelijk over ad kust.

We vertrekken as vrijdag richting Zadar dus..

We helpt me hopen..??

• Jo

Ik kijk altijd op http://nl.croatia.hr/Home/Map.aspx?mapWeatherMode=true en die vind ik wel goed.

• Carla

Ja, ik begrijp 't dat jij die site wel goed vindt, Jo :D Het is namelijk de enige site die stug blijft volhouden dat het mooi en warm blijft, maar dat is niet het geval zoals het er nu voorstaat. De vooruitzichten zijn: zondag a.s. bewolkt, maandag en dinsdag regen. M.i.v. van woensdag is het dan weer droog en warm.

Sorry, Willem, maar je zult twee dagen (waarschijnlijk vooral dinsdag) je parapluie bij de hand moeten houden :(.

Houd moed, want daarna wordt 't weer X(

• JaPa :o)

Deze weersverwachting is zeer betrouwbaar.

http://www.zoover.nl/kroatie/dalmatie/zadar/weer

JaPa.

• laatmaar

www.vremenska-prognoza.net Is wel in het kroatisch maar als je een van de genoemde steden aantikt krijg je een weekoverzicht en ook de verwachting op langere termijn .

• Jo

De voorspelling voor vandaag klopte in ieder geval: gans de dag zwaar bewolkt. ' Was ruim 19 uur eer er uit het noordwesten opklaring kwam.

Voor de rest betrouw ik weinig voorspellingen op internet meer dan 2 dagen vooruit.

• Jo

Dan zaten ze er vandaag toch serieus naast. Gaven volop zon terwijl het gans de dag zwaar bewolkt was.

• minites

Hallo, ik maak me ook een beetje druk om het weer angezien er t/m donderdag alleen maar regen is voorspeld en wij al die week erop weggaan 3 juli!!!

• lavanda

Tsja, dat is het lastige van het weer….daar heeft nog niemand invloed op (gelukkig maar!!!)……………..Voordeel van iets minder warm weer is wel, dat je wat meer van de omgeving gaat bekijken.

• Carla

Nou, Melita, geloof me, wanneer het weer is zoals vandaag (eind van de middag is het ‘feest’ losgebarsten)… dan ga je absoluut de omgeving niet bekijken! Het is hier geen kwestie van iets minder warm weer, maar van compleet noodweer ::o Naar verluidt zou het de hele komende week, t/m vrijdag, blijven voortduren 8-)

In Istrië (Pula) waren ze zelfs nog slechter af dan in Dalmatië. Daar hadden ze ook nog eens te maken met een wervelstorm.