Jullie willen op vrijdag gaan rijden en dan hier op zaterdag aankomen ????
Ik geloof dat hier inmiddels wel 1000 keer is gewaarschuwd om niet op zaterdagen te gaan rijden. In de grote landen gaat het nog wel (alhoewel de Tauern tunnel ook altijd groot feest is op zaterdag), maar hier in Kroatië hebben we nog veel twee-baanswegen en dat is dus file, file en nog eens file op de zaterdagen. Daar moet je wel van houden wanneer je op die dag wilt gaan rijden.
Als het enigzins mogelijk is zou ik op donderdagavond vertrekken of ga zaterdag lekker in Oostenrijk een beetje sight seeing doen en wacht gewoon tot zondagmorgen alvorens door te rijden naar Rabac. Misschien een dagje minder in Rabac, maar dan ben je wel van de zaterdag af.
Om het namelijk nog gezelliger te maken ligt de rondweg bij Rijeka, waar doorgaans toch al genoeg file op de zaterdag staat, een beetje open en hoewel men heeft beloofd dat er in het seizoen minder gewerkt zal worden moet je toch rekening houden met enorme vertragingen (en dan praten we over ettelijke uren over een stukje van 20 km).
Wil je naar Rabac dan zou ik via Koper en dan Kastel of Buzet rijden. Van de grens rij je dan naar Pazin en neemt daar de weg naar Labin, de rest wijst zich vanzelf. Om op die weg Pazin-Labin te komen moet je door Pazin, maar dat is niet zo'n probleem, Pazin is lang zo druk niet.