orkaan over medulin

• fr8ns

beelden vertoond van orkaan over medulin, geen doden

wel veel schade

dit op het nieuws van 18.00 U.

• Jo

Welke zender? Vlaams? Nederlands?

• fr8ns

in iedergeval op de nederlandse zender, herhaling vast om 20.00 U

komt dit nu vaak voor??

• Marko

RTL4 (nl)

• Marko

Was overigens geen orkaan maar een tornado.

Zie:

http://rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2009/06_juni/21/buitenland/0621_1630_tornado.xml

• leeuwtjes

filmpje en foto's op rtl nieuws.nl

• Norbert HR

Het was hier zaterdagochtend inderdaad noodweer. Wat begon als een normale regenbui werd al snel iets wat ik niet vaak hier heb meegemaakt, een immense storm en de regen kwam horizontaal voorbij.

Gelukkig heb ik dan een gewoon dak boven mijn hoofd, maar kan me voorstellen dat het op de campings minder geslaagd was.

En 's middags rond een uur of 12 klaarde het weer op, eind van de middag hadden we weer wat zon, maar toen was ik helaas bezig om het water uit de keuken te halen……….regen was via de schoorsteen naar binnen gekomen !

• Carla

In Dalmatië begon de trammelant gelukkig pas zaterdag aan het eind van de middag en ‘s avonds zaten we alweer op ’t terras. Ook gisteren was het de hele dag goed tot een uur of 17.00. Toen is er weer onweer losgebarsten en tegen de ochtend is het pas opgehouden met regenen. De lucht breekt zelfs en met een beetje mazzel hebben we toch weer mooi weer vandaag. Ben benieuwd wat ze nog meer in petto hebben. Eergisteren de wervelstorm in Medulin en gisteren drie aardbevingen in Dalmatië, waarvan de derde eigenlijk niet te voelen was. Het epicentrum van de eerste lag tussen Nin en Selina. Hopelijk zat onze Gerrit stevig op z'n stoeltje! Mocht Bas meelezen op 't prikbord… laat dan alsjeblieft even weten of alles (tu) is in Selina! Het epicentrum van de tweede en zwaarste beving lag bij Posušje (BiH) en deed hier alles even flink schudden. De zon breekt inmiddels goed door ;)

• bas peels

Carla ik kon het niet laten ;-)

Toch nog even een kleine reactie op de aardbeving in dalmatië.

Gisteren telefonisch contact gehad met Seline. Alles is goed daar. Gerrit heeft geen schade en op het eerste gezicht nergens. Het epicentrum lag eigenlijk 1km ten zuiden van Razanac, is +/- 4 km van Seline. De beving had een kracht van magnitude 4. (op de schaal van richter??)

zo nu is de rest ook op de hoogte.

Groeten,

Bas

• Norbert HR

Ik heb inmiddels weer een trui aangetrokken, het is koud, guur, gewoon rotweer dus en we praten bijna eind juni ! Lijkt Nederland wel !! (LOL)