route via Zwitserland

• geert wauters

Heeft iemand ooit de route vanuit Belgie naar Split gedaan via Zwitserland nl Belgie-Luxemburg - Mulhouse-Milaan - Ventie naar Split ? Mijn vrouw heeft nl tunnelvrees , is dit traject zonder tunnels ? Kent iemand een traject door Oostenrijk via autosnelweg zonder tunnels ?

Alvast bedankt

Linda en Geert

Aalst-Belgie

• porec1

Hallo,

Hier heeft U waarschijnlijk niets aan, want ik weet geen route zonder tunnels.

Ik kan me wel voorstellen dat het dan een stuk langer gaat duren, en U misschien enkele passen over moet.

Mijn vrouw is ook niet blij met de tunnels, maar een pas vind ze helemaal niks.

In de tunnels wordt er vrijwel altijd rustig gereden, en bijna altijd ook voldoende afstand gehouden.

Rij natuurlijk zelf ook rustig, maar houd U wel aan de aangegeven snelheid.

Zelf kunt U de afstand op Uw voorganger bepalen.

De tunnels zijn goed overzichtelijk.

Ga, als U zelf rijd ook met zelfvertrouwen de tunnel in.

De meeste andere automobilisten zijn ook wat voorzichtiger in een tunnel.

Hou de uitgangen en uitwijkmogelijkheden in de gaten, en ook kunt U vaak zien hoelang een tunnel is en de daarin afgelegde afstand.

De radio kunt U op de tunnelfrequentie afstemmen.

Had U nog wat aan mijn hints voor Uw vraag over het liedje?

• fr8ns

ik denk ook dat je hoe dan ook , kort of lang, door tunnels zou moeten gaan.

op italie forum, staat ook wat over tunnels, geert

• Lascivious

ik heb wel een keer de toerische route genomen, vanaf Jesenice (slo) langs de Italiaanse/Oostenrijkse grens gereden naar Lienz en zo de Großglockner over gereden naar Zell en bij Kufstein weer de snelweg op. Je bent wel even zoet (uurtje of zes), omdat je veel moet klimmen en dalen, maar de uitzichten zijn erg mooi. We hebben toen wel overnacht in een Gasthof in Brueck.

• bpat_xpbat

Het kan wel (st Gothard kan je ook via pass doen, duurt ca 40 minuten langer).Is overigens veel mooier dan de tunnel. Kleine tunnels moet je helaas voor lief nemen. Je kan ook via St Bernandino pass rijden.

grtz

• Ron

Hallo Linda & Geert,

Zal wel moeilijk worden.

Misschien via Monaco?

Kan je wel zeggen dat de route Tauerntunnel minder tunnels heeft dan de route over Graz.

Groet Ron