olvarit potjes

• Bianca

hallo

daar ben ik weer met ene vraag…

wat een geregel zeg als je voor het eerst met je kind op vakantie gaat…

oke ik mak het mezelf ook wel een beetje moeilijk hoor :D

Verkopen ze in HR ook olvarit potjes?

Zo ja zijn deze hetzelfde als in NL.

pozdrav

• lavanda

Hoi,

Hoogstwaarschijnlijk zul je in Kroatie Hipp-potjes vinden. …..houd er dan wel rekening mee, dat kinderen in het buitenland wat eerder aan “vaste voeding”beginnen. Er zitten dus al snel wat grotere stukken in de potjes.

• ellen van kooij

Ja, ze hebben er potjes-voeding. Vooral groente/maaltijden, weinig fruit.

Of dat van het merk Olvarit is? Geen idee. Net als met de luiers denk ik: dan neem je toch wat anders…

Maar ja, ik ben dan ook niet erg merk-vast :)

Daar ben ik 1x ingetrapt met mijn kinderen. Toen dronken ze alleen maar 1 smaak limonade-siroop van 1 merk. En namen daar dus een paar flessen van mee op vakantie. Maar omdat het zo warm was, dronken ze opeens veel meer dan thuis en waren we halverwege de vakantie door de voorraad heen. Het was nog een heel gedoe om toen in Kroatie andere limonade te vinden die ze wilden drinken. Sindsdien wissel ik thuis regelmatig van smaak en merk :P

• lavanda

Ha Ellen, wat herkenbaar!!!! Maar het is ook wel spannend als je voor het eerst ver weg gaat met een klein kindje!! Inderdaad kun je het beste niet moeilijk doen met merken, maar soms vraagt een allergie even iets meer aandacht…..Enne, Kroatie is echt geen achtergebleven gebied meer………het meeste is er ook gewoon te koop!!!!

• ellen van kooij

Als je met een allergie zit, maak je het beste alles vers en heb je geen potjes nodig ;-)

Mijn dochters vonden die potjes meestal niet lekker, dus heb ik 1 keer zelfs de staafmixer meegenomen op vakantie.

Maar uiteindelijk leven ze die 3 weken voornamelijk op brood en fruit.

Nu zijn ze 8, 10 en 12 jaar. Ze eten echt niet zomaar alles. Tijdens de vakantie meer friet en brood dan me lief is. Gelukkig nog steeds gek op fruit. Vlees gaat ook goed. Maar minimaal groente; alleen diepvries-spinazie, broccoli, tomaat en mais.

• lavanda

Bij ons eten ze inmiddels alles…of bijna alles!! Onze zoon van 15 is gek op cevapcici,en leeft dus in Kroatie 3 weken op de gehaktrolletjes….kan ze ook serieus keuren op kwaliteit,hihih…..

Hij is toen ie klein was een keertje bijna gestikt in een groot stuk macaroni uit een potje Hipp…vandaar mijn waarschuwing. In het buitenland beginnen baby's 3 maanden eerder met grovere voeding….

Onze dochter eet weinig en traag,wat in restaurants nogal eens vragen geeft, (of het allemaal wel smaakt) Ze zijn wel beiden helemaal Kroatie-fan, maar dat kan bijna niet anders als je er al komt vanaf het moment dat de wereld iets groter is als de wieg…..beiden komen al vanaf 7 maanden oud in het Kroatische zonnetje..

• ellen van kooij

Cevapcici gaat er bij mijn meiden inderdaad ook goed in.

De eerste keer dat ze mee naar Slovenie en/of Kroatie gingen, was rond hun eerste verjaardag. Sindsdien bijna elk jaar.

Afgelopen zomer een uitstapje gemaakt naar Tsjechie, maar daar vind ik de nachten veel te koud (4-10 graden!), dus eind juli gaan we weer lekker vertrouwd naar Slovenie en/of Kroatie. Waar we precies terecht komen hangt oa. van het weer af.

En van mijn energie; de week ervoor ga ik voor het eerste de Nijmeegse 4daagse wandelen (4x 40km). Misschien wil ik alleen nog maar aan de zee op een matrasje liggen en geen stap meer verzetten B)

• JaPa :o)

Ellen,

Misschien zie ik je dan wel op de laatste dag van de 4-daagse bij mij langskomen.

Ik woon bijna op de kruising van de Grootstalselaan en de St. Annastraat in Nijmegen, daar waar de muziekkorpsen zich tussen de groepen gaan voegen.

Veel sterkte toegewenst voor de 1e 4-daagse, en heb je al veel geoefend?

En verder natuurlijk een fijne vakantie toegewenst!

JaPa.

• Robert

Olvarit heb ik hier nog nooit gezien in Kroatie (ik woon er). Ik heb ook kleine kinderen en de potjes hier zijn prima. Ze hebben meestal Hipp en Frutek (van Podravka, een bekende voedselproducent hier).

Er staat ook op of er gluten in zitten e.d., dus je hoeft je nergens zorgen over te maken.

• ellen van kooij

Vanaf januari heb ik nu zo'n 600 km gewandeld. aarvan diverse keren 40km. En ook wel 2 dagen achter elkaar.

Volgend weekend is de laatste training van 2x 40 km.

Ik heb er zin in! Ik hoop dat alle trainingsuren voldoende waren en ik hem uit kan lopen…..

Waaraan kan ik je herkennen :)-D