Mobiel bellen in Kroatie ?

• EBC

Ik zag tot mijn schrik dat de tarieven voor Mobiel bellen en gebeld worden in Kroatie bij Telfort nog steeds erg duur zijn. 2,25 per minuut vind ik toch een heel bedrag.

Hebben jullie nog goede tips ? Misschien dat de handigste optie is om daar een kaart aan te schaffen.

• Guido

Ik koop een gewone telefoonkaart in Kroatië(in krantenwinkels of stalletjes) en bel via de vaste telefoonlijn en ik vind het nog goedkoop ook.

• JaPa :o)

Moet je wel een simlock vrij toestel hebben natuurlijk.

Zou je dus nog voor de vakantie kunnen laten doen!

JaPa.

• lipik

Guido bedoelt een telefoonkaart om in de telefooncel te bellen (dus niet sim-kaart). En dat is nog steeds de goedkoopste wijze van bellen.

Je kan ook een sim-kaart kopen (voor de Nederlanders : opletten voor sim-lock zoals japa zegt) : dat is zeker goedkoper dan met je NL/BE sim-kaart te bellen.

En nog een laatste tip : als je thuisblijvende familie je zo graag hoort, kan je ze de nummer van de telefooncel doorgeven (staat vermeld op elke telefooncel) en dan kunnen ze je daar opbellen via skype of gelijkaardige voip systemen. Of gewoon via een vaste lijn bellen naar de Kroatische telefooncel zal ook wel een pak goedkoper zijn dan van mobieltje naar mobieltje.

Goedkoopste oplossing : niet bellen ,dan zien ze je nog zo graag als je terug thuis komt ;-)

meer over bellen in Kroatie : http://www.kroatie.org/?h=algemeen&o=telefoon

Hans

• EBC

Bedankt voor alle tips…dat niet bellen proberen we ook zoveel mogelijk te doen hoor ;-)

Maar omdat de wederzijdse ouders op leeftijd zijn vinden we het toch belangrijk om bereikbaar te zijn en af en toe even onze stem te laten horen.

Op onze telefoon zit geen simlock en het gaat ook maar om 1 toestel dan zijn we in ieder geval bereikbaar. Als je daar een simkaart koopt hoe zit het dan met de kosten voor de mensen die je bellen ? Normaal gesproken betalen ze het NL tarief en neem dan aan dat ze het tarief voor naar mobiel Kroatie moeten betalen. Scheelt wel urenlange gesprekken natuurlijk !

Bedankt voor de link ik ga direct even kijken.

Edith

• fr8ns

hallo bellers

vroeger…..ja vroeger, belde ik heel even vanuit de postkantoor , gaf op waarnaartoe aan de loketiste, en wachte op mijn beurt, totdat er een cel vrij kwam

geen urenlange l….l gesprekken

maar ff gedag zeggen en dat je er bent, en dat was het, …stuur een kaartje desnooits achteraan

maar ja…dat was vroeger

nu wil iedereen ff aan de lijn , oma/moeder/vader of wie dan ook..

gedag zeggen, en dat loopt op

dus je eigen bel gedrag onder controle houden!!!!

• lipik

EBC,

ebc

“Als je daar een simkaart koopt hoe zit het dan met de kosten voor de mensen die je bellen ? Normaal gesproken betalen ze het NL tarief en neem dan aan dat ze het tarief voor naar mobiel Kroatie moeten betalen. Scheelt wel urenlange gesprekken natuurlijk ! ”

De prijs hangt af van hun operator. Natuurlijk betalen zij een gesprek naar het buitenland, maar jij betaalt dan weer niets. In het geval van uw gewone sim kaart betalen zij een binnenlands gesprek en jij het buitenlands gesprek (dus 2 keer betalen). Het is in ieder geval goedkoper, alleen wordt de kost omgedraaid van de opgebelde naar de beller.

• anous

hihi een tip??

neem een T-mobile abbo (voorheen orange).

neen een abbo dat meer is dan je verbeld….en je ‘beltegoed’ blijft staan..maand na maand na maand. dus niet zoals bij de meeste dat je je overgebleven bedrag maar 1 mnd mee mag nemen.

zo heb ik in een jaar 100 euro ‘gespaard’ … en kan dus gewoon bellen zonder een extra rekening te krijgen

• Norbert HR

Je kunt nog altijd bellen op het postkantoor en het is nog altijd goedkoop. Echt heel druk is het er niet meer omdat iedereen natuurlijk een mobiele telefoon heeft.

Tele2 is de meest goedkope aanbieder alhier en zo'n pre-paid kaart valt best mee in de kosten, maar wanneer je hooguit 1 minuut wil bellen kun je maar het beste bij de telefoon in het postkantoor blijven.

De meest goedkope manier om te bellen is via internet. Er zijn internet café's waar je wireless internet kunt gebruiken (ook al in hotels heb ik begrepen). Natuurlijk is dat gebruik van het internet niet gratis, maar als je dan toch de e-mail wilt checken kun je altijd even bellen via Skype (als de ander een computer heeft) of via VOIPDISCOUNT (naar gewone telefoon en heel Europa is gratis).

• Bianca

hoi

wat wij altijd doen en een pre-pay sim kaart kopen in kroatie. volgens mij was ik daar in 2007 25kuna voor kwijt en dan was dat ook meteen je tegoed.

de mensen die me uit nederland wouden wilden bellen, kochten bij de hema een buitenlandse telefoonkaart. met die kaart bel je met je huistelefoon.

volgens mij bel je dan voor 7cent van nederland naar kroatie.

pozdrav

haha sorry voor de taalfout :S shame on me