Route en vignet

• WouterC

Hallo,

Volgende week zondag vertrek ik samen met mijn vrienden met de auto naar Slovenië/Kroatië.

Ik heb rondgekeken voor de route, maar er zijn zoveel verschillende mogelijkheden! Zowel qua tijd als qua kosten voor vignetten en tolwegen. Een vignet in Oostenrijk ontkom je niet aan, maar ik vraag me af:

* Hoe kan ik het beste door Duitsland rijden?

* Waar rijd ik Oostenrijk in/uit/welke wegen pak ik daar? (Geen moeite met tunnels, maar een mooie pas is natuurlijk ook leuk!)

* Op welke wegen in Slovenië is een vignet verplicht?

We gaan namelijk eerst een paar dagen naar Slovenië, dus raden jullie aan om een vignet te kopen? Of zijn de andere wegen ook goed te doen?

Ik hoor het graag!

• JaPa :o)

WouterC,

Koop een vignet, en hou de € 300,00 minimale boete in je zak en ga daar lekker met je vrienden van uit eten/drinken op een gezellig terrasje ergens in Slovenie of Kroatie.

JaPa.

• Robert

Op snelwegen is het vignet verplicht in Slovenie. De andere wegen zijn ook prima te doen als je geen haast hebt.

• roger69

Hallo,

waar koop ik z n vignet? in Oostenrijk of alleen bij de grens ?

gr roger

• Jo

De tankstations voor de grens.

• WouterC

Een vignet voor Oostenrijk kun je ook gewoon bij de ANWB winkels in Nederland kopen.

Heeft iemand tips voor de route naar Kroatie toe?

• Norbert HR

Even zoeken op dit forum en je vindt meer dan genoeg routes naar Kroatië. Er is de afgelopen tijd al heel veel over geschreven, incl. wegwerkzaamheden.

• lavanda

Een vignet voor Oostenrijk koop je evt. bij de ANWB of aan de Oostenrijkse grens. Een vignet voor Slovenie kun je kopen bij de Oostenrijkse benzinestations, maar als je via de Karawankentunnel rijd, is hij ook te koop bij de douane of het tolpoortje.

• Jo

De vignetten voor Oostenrijk zijn in België óók te koop maar je betaalt wel meer dan in de Duitse tankstations. Wij betaalden ze ooit € 8,5 terwijl ze in Duitsland (en Oostenrijk zelf) € 7,6 kosten. En het is een oponthoud van hooguit 5 minuten.

• Britt-Marie

Het ligt natuurlijk aan waarvan in Nederland je vertrekt hoe je door

Duitsland wil rijden. Als wij van uitgaan dan je via Munchen komt is in Oostenrijk een mooie route via Lienz. Rijd je bij Dreieck Inntal richting

Innsbruk, bij Worgl richting Kitzbuhl, Mittersill, Lienz. Daar kan je 2

kanten op, of richting A10 met de Karawankentunnel of richting

Oberdrauburg en via de Plockenpass. Dat is een adembenemend

mooie route. Misschien minder leuk als je met een caravan achter de

auto moet. Als je over de pas bent, ben je in Italie. Rijd je via Udine

en Trieste Slovenie binnen. Is iets rustiger dan via Ljublana is mijn

ervaring. Heel veel plezier in het mooie Kroatie!!