Met Ryanair naar Trieste...

• matrox

Wij zijn net terug van Kroatie, zijn met Ryanair naar Trieste gevlogen, auto gehuurd via Hertz, naar Hvar-Cres… gereden…Indien er mensen vragen hebben over deze manier van reizen naar Kroatie stuur maar een mail.

1 goede tip, laat je geen extra verzekering aansmeren want dan ben je veel geld verloren, wel voorzictig rijden natuurlijk ;)

gr, Els

• mariekedesimpel@hotmail.com

Hallo,

Ik heb een vraagje ivm het huren van een auto via Hertz. Om tot in Kroatië te geraken moet je een stukje door Slovenië, krijg je dan die vignetjes voor Slovenië en Kroatie bij het huren van de auto, en moet daar extra voor betaald worden?

Wat zijn de aanraders die we zeker moeten gezien hebben tijdens een weekje Kroatië?

Gr,

Marieke

• wthielen

Hallo Marieke,

Ook wij vliegen regelmatig met ryanair naar trieste of treviso om vanuit daar naar kroatie te rijden. Wij hadden de laatste keer mazzel omdat er een autobaanvignet op de ruit geplakt zat voor slovenie van de vorige gebruiker. Eerdere malen zat er geen vignet op de ruit en hebben we de alternatieve route gereden die hier eerder op de pagina genoemd is.

fijne vakantie,

Wim en Inge

www.dracevac.nl

• diny van Faassen

Hallo,

ik las dat je na een vlucht met Ryanair naar Trieste een auto had gehuurd en dan naar Kroatie gereden. De auto geboekt via Ryan air?

Diny

• wthielen

Hallo Diny,

Als je een auto huurt via ryanair bij hertz ben je voordeliger uit dan rechtstreeks via hertz en je mag met de auto door slovenie naar kroatie.

Bij meerdere verhuurbedrijven moet je hier voor toestemming vragen, nu hoeft dat niet.

Lees goed de algemene voorwaarde als je een auto huurt, hier kan nogal eens verschil in zitten m.b.t voormalige oostblok landen.

Een goede reis toegewenst.

Wim en Inge

www.dracevac.nl

• Norbert HR

Klopt, er zijn veel autoverhuur bedrijven die je niet naar Kroatië laten rijden en je kunt het maar beter even goed checken alvorens je voor onaangename verrassingen komt te staan.

Ik weet dat Automaggiore er ook geen probleem van maakt, plus je kunt de auto kosteloos afdroppen op ieder vliegveld (bv oppikken in Trieste en afleveren in Bergamo, Treviso etc), is altijd handig wanneer je niet vanuit dezelfde plek terug vliegt naar Nederland / Duitsland of België.

Vaak vragen de verhuurders ook het boekingsnummer van je vlucht, waardoor je aanspraak kan maken op speciale kortingen.

• matrox

diny van Faassen Schreef:

——————————————————-

> Hallo,

>

> ik las dat je na een vlucht met Ryanair naar

> Trieste een auto had gehuurd en dan naar Kroatie

> gereden. De auto geboekt via Ryan air?

>

> Diny

We hebben inderdaad de auto gehuurd via Ryanair, ik merk nu dat een auto huren in Italie via Hertz stukken goedkoper is dan in Kroatie. Ryanair vliegt namelijk ook op Zadar!!!! hier kost een auto huren een 600€, huur je hem in Italie kost het een 275€, voor 2 weken. Je moet het wel regelen via Ryanair, scheelt ook een stuk. Het is voor Hertz geen probleem om met de auto naar Kroatie te rijden, wel even vermelden bij ophalen. En nogmaals geen extra verzekering nemen, dan kost het een stuk meer (een 400€, wel voorzichtig zijn natuurlijk.