Allereerst ook gefeliciteerd met de zwangerschap. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik in oktober ook (voor de 2e keer) vader wordt.
Deze keer van een zoontje. Wij willen graag korte nederlandse namen, maar Kroatische namen vind ook erg leuk en mooi.
Zelf vind ik Ivana (spreek uit als Iwana) een erg leuke Kroatische naam. Ook grappig om te zien is dat je oma “Antje” heet. Want Ante (m) is een enorm vaak voorkomende naam in de streek waar ik vaak naar toe ga. De vrouwlijke tegenhanger is volgens mij Ana.
Mij is ooit verteld dat ze in Kroatië nooit 2 dezelfde medeklinkers achter elkaar gebruiken. Levert soms wel leuke taferelen op als ze een Nederlandse naam schrijven. Mij vader schrijven ze dus ook altijd aan met Gerit. Moet dus zijn: Gerrit. Maar mijn dochter, omdat ze een geboorte kaartje hebben schrijven ze wel goed: Lotte.
Verder nog een aantal meisjesnamen die ik me kan bedenken: Tatjana, Jovanka, Nadia, Maria, Kata, Veronica.
Nu ik zo een paar bekende namen opsom, valt me op dat alles eindigt op een a. Lijkt me wel eens leuk om meisjesnamen te zien die niet op een a eindigen