markt Benkovac

• ellenae

Hallo,

ik heb nog een vraagje. Ik heb al regelmatig iets gelezen over de markt in Benkovac, maar soms staat er dat het een zondagsmarkt is en soms dat het enkel de 10de van de maand is.

Weet iemand welke van de twee het is?

groetjes Ellen

• baspeels

Die markt is elke 10e van de maand, ongeacht wat voor dag het is. Ik weet niet hoe het gaat als deze op een feestdag valt. Ik ben daar ooit op een zaterdag geweest, maar dan is het extreem druk. Valt de 10e op een doordeweekse dag dan is het goed te doen. De zondagen zijn ook erg druk.

Ik vind het wel echt een culturele belevenis die je gedaan moet hebben. Dit is de markt zoals de kroaten hem houden. Nog weinig rekening gehouden met de toeristen.

• ellenae

Dat is jammer!

Want van 1augustus tot 7 augustus zitten we regio Zadar (Posedarje) en daarna regio Dubrovnik (Slano) tot en met 15 augustus.

Weet er iemand dan eventueel een fijne markt om eens naar toe te gaan.

• baspeels

Ik weet niet exact wanneer, maar meestal is er begin augustus in Posedarje een ezeltjes race. Dit moet ook leuk zijn om te zien. Hou de aanplak borden in de gaten in Posedarje of vraag het even na op het toeristen buro, het is geen markt, maar wel een leuk evenement.

Voor (toeristen) markten kan je dagelijks terrecht in Zadar. Andere evenementen markten weet ik niet. 15 augustus is het maria hemelvaart, dan zal er ook wel van alles te doen zijn in dubrovnik. het is nog behoorlijk katholiek daar.

• ellenae

Dat lijkt mij wel plezant om zo een ezeltjes race mee te volgen.Daar ga ik zeker voor uit kijken.

Bedankt voor de tip!