Vignet Slovenië... verwijderen!

• John

Tijdens de grote schoonmaak van onze auto voor de komende vakantie heb ik geprobeerd de oude vignetten te verwijderen.

Helaas ben ik altijd wat lui met die dingen maar ik vind het ook altijd wel grappig ze te laten zitten…

Het Oostenrijk-vignet gaat er altijd eenvoudig af.

Maar het groene Slovenië-vignet leek wel in het raam versmolten!

Ik kreeg er geen houvast op!

Ook natgemaakt kwam er niets los.

Heeft iemand slimme methodes in plaats van gaan krassen met een scherp mesje? :S

Maar mocht het niet lukken of ik vergeet het (…), krijg je daar problemen (misschien zelfs boetes) als je de oude en de nieuwe op je voorruit hebt zitten?

• lipik

warm maken met haardroger.

• JaPa :o)

Of een breed scheermeskrabbertje kopen bij de gamma, dan rol je het er al snijdende keurig schoon af.

Maar ik zou de oude niet laten zitten, want dan moet je hem alsnog bij aanhouding verwijderen!

JaPa.

• Gert

John,

Ik heb het ook net ondervonden: bijna onmogelijk te verwijderen zonder hulpmiddelen.

Onze autoruit is weer helemaal schoon door eerst het vignet ruw af te krabben met een schraper en vervolgens de lijmresten te verwijderen met wat aceton gedrenkt in keukenpapier of een wegwerpdoek. Hier in België is aceton in 1 liter-flessen gewoon verkrijgbaar bij elke doe-het-zelfzaak.

Klaar voor het volgend vignet!

Succes ermee,

Gert