Plitvice richting Zadar of Split??

• Erna

Hoi allemaal, Na veel op het prikbord te hebben gelezen hebben wij besloten om een ander deel van kroatie te verkennen. Eerst waren onze plannen om naar Istrië te gaan. Maar nu willen we eerst een paar dagen naar de plitvicemeren gaan en dan richting de kust. Maar nu zitten we met de vraag waar aan de kust? We gaan met onze 3 kinderen van 3, 6 en 8 jaar en willen een leuke camping, om van daaruit wat uitstapjes te maken en met ons kleine bootje wat te varen. Ik heb al veel gelezen over Zadar en Split. Maar kom er niet echt uit of we in de buurt van Zadar of Split iets moeten zoeken.

Wie kan ons wat tips geven?

• Guido

Er zijn genoeg campings vanaf de omgeving Zadar tot Split en op de eilanden Pag-Ugljan-Pasman en Brac.Beoordelingen kan je vinden op www.campingmening.nl Mocht je vanaf Plitvice die richting uitgaan kan ik je de route binnendoor

aanbevelen via Korenica-Gracac en Obrovac.Rijdt prima en het gedeelte tussen Gracac en Obrovac is indrukwekkend.

• Erna

Guido, Is die route binnendoor ook goed te rijden met een caravan?

• peter

Hallo Erna

Goede Keus Plitvice. dat is echt zeer de moeite waard. ook een hele leuke camping naast.

daar is het net als of je je in een natuur flim waant.

daarnaast lees ik dat jullie een bootje hebben zadar is leuk maar met een bootje niet zo heel veel te beleven. ga je nu richting split dan kom je Primosten op de helft tegen. je hebt daar heel veel eilanden voor de kust echt gewellig om daar te varen en te snorkelen.wij waren vorg jaar op camping adriatic een gewelidig leuke terassen camping we hadden niet besproken. omdat we eigenlijk naar split zouden gaan maar de camping daar was in de achterbuurt van split wel aan de kust maar daar zijn we snel weer weg gegaan.

Camping adratic is en terrassen camping net even buiten het stadje. een tip is bekijk de camping op google earth en je kan zelf zien hoeveel eilanden er voor diversen campings liggen.

heel veel plezier in plitvice. ps zou wel ff bellen of er plek is. leuek campings aan de kust zijn vrij snel druk bezet.

gr peter

• peter

hoi erna .

als ik mag reageren met de carvan is het vanaf plitvice goed te doen richting zadar je komt net voor sveti rok op de snel weg en dan kun je zo richting split (dit jaat is ook de 2de buis in gebruik genomen) ik heb het zelf gereden met een caravan is echt goed ter doen een brede provinciale weg.

succes

• Guido

Voor er de snelweg kwam nam iedereen die route.Voor wie graag wat door het binnenland rijdt kan je bij Obrovac de route

Benkovac-Bribir-Sibenik nemen.Rijdt ook prima en rustig.Vraag eens bij de ANWB de voor leden gratis routekaart Zuidoost-Europa.Verdwalen doe je trouwens niet zo vlug : geen druk wegennet en richtingen duidelijk aangegeven met gele borden en zwarte letters.

• Erna

Bedankt Peter voor deze tip. Gaan we zeker naar kijken.

Hoe heet die leuke camping bij plitvice? ligt die gelijk naast het park?

groetjes, Erna

• peter

camping Korana hooguit 10 auto min naast de ingang.

• Guido

En vergeet in Plitvice niet eens een avondje lekker te gaan eten in Licka Kuca.Dat is een restaurant in de vorm van

een grote blokhut met flinke grills binnen in.Gezellig en zeer lekker eten.Volgens mij rij je er voorbij als je vanaf Korana naar het park toe rijdt.

• ellen van kooij

Vanaf Plitvice rij je prima naar de kust via Udbina (de E71 en de A1).

In 2005 hebben we eerst een weekje op camping Korana gestaan en zijn daarna naar Starigrad-Paklenica gereden. Leuke camping, direct aan zee, mooi sanitair, kleine supermarkt direct bij de camping, mooi zwembad direct ernaast bij het hotel (mag je gratis gebruik van maken).

Zie http://kooij.mijnalbums.nl Daar staan ook foto's van de andere plaatsen, campings en parken die we de afgelopen jaren bezocht hebben.