Die route binnendoor is te doen, het is zoals Guido al zegt dat vroeger voor de snelweg, dit dé route was. Voor mijzelf is dit ook altijd het laatste stukje (ik ga er bij maslenica af) en ik kies er toch voor om met de caravan de snelweg te nemen, omdat het simpelweg comfortabeler is.
Maar wil je eens wat anders en ook nog lekker door de bossen rijden, dan neem je de landelijke route. Ik hoop alleen dan voor je dat je niet een of andere tankauto voor je krijgt, want dat is iets minder, die kunnen soms maar met 30 km/u de berg op. Overigens als je al van te voren weet dat er file voor de tunnel bij Sveti Rok staat, dan is het misschien wel slim om binnendoor te gaan. Hoewel ik dit jaar niet te veel file daar verwacht omdat ze sinds juni 2 buizen open hebben.
Iemand al ervaring met de drukte sinds de 2 buizen open zijn?
Overigens vorig jaar wel gelachen/geschrokken. Bij een dagje toeren over de bergpas Sveti Rok, dit is grindweg (bijelo put) en gebruikt voor Jeep safaris, dus niet de binnendoor route die Guido beschrijft. Kwam ik een Oostenrijker tegen met een VW Sharan 4x4 met een caravan er achter. Dit is geen aanrader!!! Die wilde helemaal door de bergen naar Senj, maar had de verkeerde afslag genomen en dacht dat dat wel zou gaan met een caravan.