Weekvignet SLO te koop bij VAB

• lipik

Het weekvignet voor Slovenië is vanaf nu te koop bij VAB voor 21 euro of 19.50 euro voor leden VAB (prijs in Slovenie is 17 euro).

Je kan het kopen bij VAB in Zwijndrecht waar ze t.e.m. 18 juli ook op zaterdag open zijn van 9u tot 12u30. Of online op hun webstek : http://www.vab.be/nl/producten/shop/ProductInfo.aspx?id=194

• anne

Hallo Lipik, wij gaan volgende week naar kroatie maar gaan eerst naar tirol naar fam. we willen dan met de autotrein naar Mallintz heb je misschien een idee wat daar de kosten van zijn, heb overal rond gesnuffeld maar nog niks kunnen vinden. Ik hoop dat jij wat weet hartelijk dank vast. Vriendelijke groetjes Annemarie(tu)

• lipik

als je dit bedoeld : Bockstein naar Mallniz dan kan je hier op deze pagina de uurregeling vinden EN, onderaan rechts is er een link naar een pdf (engels en duits). Daarop vind je alle inlichtingen, ook prijzen.

http://www.oebb.at/pv/de/Reisen_in_den_Bundeslaendern/Kaernten/Autoschleuse_Tauernbahn/

Ik wist niet dat dit bestond. Als je ons daar later dan wat kan over vertellen, graag ! (wachttijden, gemakkelijk of niet, voordeel enz…)

Prettige reis.

• Wiel De Keyser

Waarom zou je € 21 betalen in België als je het in Slovenië voor € 17 kan kopen ?

Aan grensovergangen op de snelwegen zijn de vignetten te koop (ook nog op andere plaatsen) en ook bij benzinestations en die zijn ook 24/24 h open……………

M.v.g.

Wiel

• Guido

Lipik,dat heb ik jaren lang gedaan toen de Tauernautobahn er nog niet was.Ik heb nog niet nagegaan wat het voor- of nadeel in tijd en kosten is als je daar je auto op de trein zet.Geen voordeel denk ik.

• anne

Hallo Lipik, bedankt ik kijk het na en als we weer thuis zijn hoor je hoe het is gegaanWens jullie ook een prettige vacantie. Groetjes Annemarie(tu)

• Norbert HR

Inderdaad, ik begrijp ook niet helemaal waarom je zo'n vignet in Nederland of België zou willen kopen. Je verliest er bovendien ook nog eens een dag mee (je moet immers eerst nog naar Slovenië rijden) en het is niet nodig omdat je altijd zo'n vignet kunt kopen.

• lipik

Persoonlijk vind ik het ook wat nutteloos om meer uit te geven als je het kan kopen in de tankstations in Duitsland/Oostenrijk. Maar sommige mensen voelen zich pas op hun gemak als ze alles al bij de hand hebben. Als je je voor 2.5 euro beter voelt, waarom niet, is goedkoper dan valium nietwaar ;-)

• Wiel De Keyser

Als je geen VAB lid bent is het verschil toch € 4, dat is natuurlijk niet het einde van de wereld maar ik vind het persoonlijk “oerdom”.

Je kan het vignet in Oostenrijk en zeker in Slovenië bijna op “iedere hoek van de straat” kopen…………

M.v.g.

Wiel

• Jo

En net hetzelfde geldt voor het Oostenrijks vignet. Kost hier ook (iets) meer dan in Duitsland of Oostenrijk zelf (€ 7,6)