kuterevo berenopvang

• miep7

Hallo Allemaal,

Wij willen in de vakantie ook gaan kijken bij de berenopvang kuterevo. Moet ook een mooie omgeving zijn om door heen te rijden.

Nu doet de Nl site het niet meer en op map24.nl weet ie het plaatsje niet te liggen..

Kan iemand mij vertellen hoe ik er kan komen met de auto vanaf Zadar en of het ergens staat aangegeven?

Bedankt alvast!

Pozdrav

• jean paul

hun site

• jean paul

maar wil iets veel spannenders mbt beren, ga dan naar risjnak NP.

een nachtje in een uitkijkpost en de wilde beren onder je zien.

het staat niet op hun site maar je moet er om vragen.

• miep7

Hoi JP,

Hun website van Kuterevo had ik gevonden alleen ik wil graag weten hoe ik daar ook ga komen… Weet iemand dat?

Ik zal risnjak ook eens bekijken en overleggen met de wederhelft, dat is natuurlijk ook erg leuk om mee te maken!!

Bedankt voor je tip!

Groetjes

• lavanda

Er was iets mee, waardoor de nederlandse site er mee gestopt was…….maar ik weet niet meer precies waarom. Ooit heb ik er eens een stuk over gelezen,maar kan het niet meer terugvinden….

De volgende organisatie steunt het berenverblijf ( www.zodiaszoos.nl of www.internationalbearfoundation.nl ).misschien moet je met hen contact opnemen??

• jean paul

tijdens opnamen voor een tv programma ging een stagiare/vrijwilliger in een kooi.

zij werd aangevallen en de eigenaar heeft haar ontzet.

hij heeft er wel enorme littekens aan overgehouden die hij aan iedereen laat zien.

ik geloof, maar dat weet ik niet zeker, dat ze de beer hebben doodgeschoten.

• lavanda

Inderdaad, ik dacht dat de beheerder zelf gewond was geraakt, door een aanval van een beer….Weet alleen dat de nederlandse site daar toen voorlopig afstand van heeft genomen.

De kroatische site is overigens bijgehouden tot 2005 of zo…..Ik vraag me dan ook af, of de huidige berenopvang (met max.6 dieren) wel hetzelfde is……of dat er een heel nieuwe opvang is. Er is wel een verhaal op internet te vinden, van iemand die onlangs is geweest, en heeft geholpen.Maar dat lijkt een vrij nieuw initiatief…..

• JaPa :o)

Miep7,

Zoek eens met de routeplanner van Google.

Het ligt in de buurt van Otocac.

JaPa.

• Mirjana

Ben nog in april geweest. Het is zeer bijzonder om te zien dat er toch wat voor de dieren gedaan wordt. Ze hebben ook twee kleintjes in een aparte kooi. Kooien zijn niet zoals we bij Artis gewend zijn het is een dal per twee beeren met een hoog hek omheen. Je ziet ze ook niet altijd goed maar als de beheerder ze roept komen ze tot leven. Als het warm is slapen ze heele dag het zijn natuurlijk meer nacht dieren.Het is zeker bezoek waard.Park ligt bij Otocac staat aangegven je moet richting Kutarevo die ook bekend is om hun instrumeneten en folklore.

• lavanda

Hoi Mirjana,

Okee, ik noteer het ook voor de vakantie, wie weet ….