file mijden in druk weekend, welke route?

• angelique

Ik lees dat er twee routes geadviseerd worden richting Rabac (Istrie), de kortste maar ook via Graz, omdat daar nagenoeg geen files zouden staan. Is dat zo? Wij rijden nl. 7/8 aug. in het weekend…..wij zijn nog niet eerder met de auto geweest dus info is welkom. Liever 100km om dan úren vaststaan. Help!

• lavanda

Files ontstaan door de meest uiteenlopende oorzaken.Lijkt me dus raar als men nu al kan zeggen dat daar geen files staan!! 2 jaar geleden hebben we voor het eerst en het laatst gekozen voor de route over Graz..we kwamen terecht in een file die begon in Oostenrijk, en eindigde bij Zadar (bij wijze van spreken) We hebben 24 uur in de auto gezeten…….Vorig jaar reden we weer als vanouds de A10, maar op donderdag, en waren in 15 uur in Zadar.

Als je minder files wilt, moet je gewoon de weekeinden mijden.Een andere optie is om in Oostenrijk niet door de tunnels van de A10 te gaan, maar over de pas heen…..

• JaPa :o)

Angelique,

Hierbij een link met de te verwachten drukte op de wegen in verschillende landen.

http://www.vab.be/nl/viaVAB/verkeersinfo/europa/druktekalender/druktekalender.aspx?qmaand=8&qjaar=2009

JaPa.

• Norbert HR

Klopt, gewoon niet in het weekeinde rijden, ben je van alle problemen af. Kom of wat eerder aan en zoek een hotelletje, iets landinwaarts, voor één of twee dagen.

Andere optie is om niet op zaterdag te vertrekken, maar gewoon op zondag. Dan is het al een stuk stiller op de wegen en kun je veel beter doorrijden.

Als ik me niet vergis is 6/7 augustus ook het weekend dat alle Italianen op vakantie gaan en dan is het pas echt feest.

Oftewel ga die zaterdag wat leuks doen in Nederland en vertrek zaterdagnacht of wacht zelfs tot zondagavond. Zinloos om in de auto te gaan zitten.

• Sp!n

Dan vraag ik me af of je op vrijdagavond om 18 uur nog kunt vertrekken op 31/07?

Iemand een antwoord? Ruw berekend dus zaterdag om 3 uur door Munchen en rond 5u/5u30 aan grens Oostenrijk…

• Norbert HR

Denk dat je ook gezellig aan kunt sluiten in de file om Kroatië in te komen, tenzij je een dagje in Oostenrijk wilt blijven.

• JaPa :o)

En mocht je een dagje in Oostenrijk willen verblijven, dan heb ik wel een prima overnachtingsontbijtpension in het plaatsje Wagrain (nog voor de Tauerntunnel) voor jullie.

Kijk maar eens op de website http://www.hausheimat.com voor meer informatie en reservering, want dat is wel noodzakelijk!

Een fijne vakantie toegewenst door:

JaPa.

• EBC

Tot nu toe vertrekken we altijd vrijdagnacht rond 2 uur en op zich vallen de files dan mee. Wel houden we de radio goed in de gaten en staat er ergens een flinke file dan proberen we een stukje alternatieve route te vinden. We overnachten vlak voor de Tauerntunnel en vertrekken zondagochtend vroeg, tot nu toe hebben we daar dus ook geen last van een file gehad.

Succes

• jean paul

krijg ik ook commissie als ik haus heimat vermeld?

gaat verdacht veel op spam lijken.

• EBC

Wie weet een gratis overnachting ;-)

Ik zie dat soort berichten trouwens niet als spam maar als een goede tip die iemand wil delen.